h1

Winter

6 april 2014

Het was een lange, stille winter. Een winter waarin ik me voortdurend wilde terugplooien op mezelf, manlief en de kinderen. Een winter waarin ik behoefte had aan rust, vooral vanbinnen, in mijn hoofd en in mijn hart. Een winter waarin ik mensen beu was, nieuwe horizonten wou opzoeken, verandering en nieuwe uitdagingen wou. Dat gevoel komt om de zoveel jaar bovendrijven. Ik voel me dan vervreemd van ongeveer iedereen om me heen. De meeste mensen rondom me lijken net niet op zoek te zijn naar verandering en nieuwe uitdagingen, integendeel, ze houden zo te zien vooral van meer van hetzelfde en zijn met de jaren o zo voorspelbaar geworden. Waar natuurlijk niets mis mee is, zeker niet. Alleen, het maakt dat ik me vaak een raar wezen voel, zo anders dan de anderen. Zo eenzaam ook.
Gelukkig kwam toen de lente. De zon lijkt me ook vanbinnen te verwarmen en lijkt weer wat rust te brengen. Licht in de duisternis blijkt eens te meer een goed gekozen naam te zijn.

6 reacties

  1. Winterslaapje?

    Misschien het moment om de headerfoto boven je blog aan te passen?

    Wat is er mis met nieuwe uitdagingen?
    En wat is er mis met je terug te plooien op jezelf en je gezin?


  2. @ Filip: Nee, niets mis met nieuwe uitdagingen en me terugplooien op mezelf en mijn gezin. Wel lastig om geen aansluiting (meer) te vinden met heel wat mensen rondom me. Dat voelt niet goed.


  3. Ik snap wat je schrijft. Ik balanceer ook regelmatig.


  4. Misschien het moment om nieuwe mensen te leren kennen die wel op dezelfde golflengte zitten? Mensen veranderen, ook jezelf, en dat heeft ook effect op menselijke relaties.
    Geniet van het zonnetje vandaag! Liefs!


  5. De seizoenen staan heel mooi metafoor voor ons leven.
    De lente staat voor: groeien, een nieuw begin, geboorte. Het langzaam tot bloei laten komen van nieuwe ideeën, dromen, wensen.
    De zomer: je bent nu aan het oogsten. Je ideeën krijgen vorm en worden werkelijkheid.
    Herfst: het omploegen, het opmaken van de balans. Wat werkt voor jou? Waarmee wil je verder? Waarvan wil je afscheid nemen?
    Winter: Het daadwerkelijk loslaten van dingen. Begin weer voorzichtig met het zaaien. Gun jezelf de tijd


  6. Ik herken je verzuchtingen, net als de tijd van het jaar waarin ze bij voorkeur de kop opsteken. Het gaat elk jaar over en ik heb ook het gevoel dat je je met de jaren minder gaat storen aan de afstand tot mensen om je heen. Al kan dat laatste ook aan mij liggen.
    Welkom terug!



Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 30 andere volgers

