h1

Ontaarde moeder

24 april 2014

Wat ik vandaag uitgestoken heb, slaat alles. Te genant om op goed-nieuws-show-en-zie-eens-hoe-leuk-ik-ben-Facebook te zetten.
Zoonlief ging vandaag op excursie naar Gent. Om 19 uur was hij nog niet thuis en ik begon me af te vragen hoe laat hij thuis zou zijn. Even checken op de website van de school en daar stond dat de excursie doorging op donderdag én vrijdag. Twéé dagen! Hoe had dat me kunnen ontgaan? Wist hij dit eigenlijk zelf wel? Snel naar boven. Tandenborstel stond nog in de houder. Bitje voor zijn tanden lag op zijn nachtkastje. Nee dus. Wat een ontaarde moeder ben ik, dacht ik. Twee minuten later telefoon. Van een vader van een klasgenoot. Waar onze zonen bleven. Ik zei hem dat ze volgens mij op tweedaagse waren, maar voelde al dat er iets niet klopte. De klasgenoot is namelijk heel punctueel, altijd met alles in orde. Net als zijn moeder. Dus dat kon niet dat die evenmin zou weten dat het een tweedaagse uitstap was. Dus een hulplijn gebeld, met de genante vraag of onze jongens nu 1 of 2 dagen op excursie waren. Haar zoon was niet eens op excursie… Wat bleek: een deel van het jaar was vandaag weg, het andere deel gaat morgen. Wat ik had moeten weten, want eerder deze week had ik een brief zien passeren met het nieuws dat zoonlief morgen een dag relatievorming heeft. Op school en niet in Gent welteverstaan. Intussen is hij thuis. En voel ik me een ontaarde moeder. Nog erger dan toen ik vorige zondag op skivakantie vaststelde dat dochterlief een ski-jas mee had die 3 maten te klein was. Ze had die thuis gepast en gezegd dat hij nog paste. En ik, ontaarde en gemakzuchtige moeder, had dat niet gecontroleerd. Ja, sommige dingen horen hier. En niet op Facebook.

6 reacties

  1. Dit zou me nu zomaar zelf kunnen overkomen zie … niets ontaard aan !


  2. En mij ook. We zijn al met 3. :-)


  3. wat heerlijk herkenbaar :) moeders zijn ook maar mensen ;)


  4. Schrap die “ontaarde” en “gemakzuchtige” maar. Moeders zijn geen robots. De stommiteiten die ik al uitstak… en ik heb maar twee kindjes om mij over te ontfermen!


  5. lieve jonge mama’s die het allemaal zo druk hebben ….. niets om zich over te schamen , integendeel : juist omdat we met zoveel dingen tegelijkertijd (moeten) bezig zijn, kan zoiets gebeuren !!
    Hij heeft er blijkbaar niet van afgezien hè ….


  6. Kijk… ontaard is een woord dat hier helemaal niet van toepassing is. Paniekerig/perfectionistisch misschien wel. Maar kijk, heb vertrouwen en laat los. Af en toe zeg ik eens tegen mijn echtgenote: “laat onze dochter maar, het wordt tijd dat ze zelf eens haar verantwoordelijkheid opneemt”. Wat je zoon waarschijnlijk ook deed. Hij had waarschijnlijk heel goed door wat er die twee dagen op de agenda stond.



Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 30 andere volgers

