h1

Voornemens

8 januari 2009

Eigenlijk heb ik niet de gewoonte om een lijstje met voornemens te maken bij het begin van een nieuw jaar, maar dit jaar ga ik me er toch eens aan wagen.

  • Beginnen met een blog (al 1 voornemen gerealiseerd – hoera!)
  • Meer foto’s trekken
  • Meer doen met die foto’s (afprinten, fotoalbums maken, vergroten,…)
  • Meer orde hebben
  • Me minder ergeren aan onbelangrijke zaken (heb ik een paar dagen geleden al dik tegen gezondigd. Ik was wat gehaast en reed achter een auto die 20 km/u (ja, twintig!) reed op een baan waar je 70 mocht. Ja, de velden lagen nog vol sneeuw, maar de baan was helemaal open gereden en waarschijnlijk was er zelfs gestrooid. Maar goed, aan zulke dingen wil ik me dus minder gaan ergeren.)
  • Mijn bureau schilderen
  • Vroeger gaan slapen (heb ik al bijna elke avond tegen gezondigd sinds het begin van het nieuwe jaar, dus misschien geen erg zinvol voornemen…)
  • Opnieuw echte verjaardagskaartjes beginnen te sturen naar neefjes en nichtjes
  • Veel lezen – nee, dat telt niet, dat doe ik al, maar dat wil ik dus blijven doen
  • Pianoles beginnen te volgen met mijn zoon (als hij dat wilt natuurlijk)
  • Een citytrip maken met mijn man, bestemming nog onbekend – tips zijn welkom
  • Eindelijk de handleiding van mijn fantastische fototoestel lezen, want ik gebruik waarschijnlijk nog niet de helft van de mogelijkheden
  • Meer moeite doen om op tijd te komen
  • Meer naar de film gaan
  • Meer feestjes houden in de zomer

En om af te sluiten met de slotwoorden uit de nieuwjaarsbrief van onze jongste dochter

“dat is ’t zo een beetje

wat ik wens voor dit jaar.

en volgend jaar weet je ‘t

’t is afwachten maar!”

P.S. Als iemand me eens kan uitleggen hoe je een nieuwe alinea kan beginnen zonder meteen een nieuwe paragraaf te creëren (zie bovengaande 4 regels)…

3 reacties

  1. Beste A.,

    Ik vind het geweldig dat je als moeder van 4 nog de tijd vindt om een eigen Weblog te maken. Maar ik vind het alleszins een geweldig idee. Zo kan ik je leven toch een beetje beter volgen en is één avond misschien voldoende om een klein jaartje (dat we elkaar weer eens niet zagen) genoeg om bij te kletsen.
    Trouwens … hierbij een tip voor een citytrip : samen met je reisgenoten van Hawaï op citytrip naar Berlijn). Dan kunnen we nog eens opsomspelletjes spelen…
    Vele groeten.
    Tania


  2. Geweldig idee, A., ik stel voor dat je om de paar weken je lijst voornemens doorneemt en gepast bijstuurt. In alle geval, chapeau met je blog. I.v.m. je voornemen om meer naar film te gaan, bel ons maar gerust, wij doen dat heel graag, misschien kan Geert ook meekomen, je lievelingsgenre film is niet echt het mijne te noemen, maar ik ben wel nieuwsgierig om zo af en toe eens naar wat anders te kijken dan alleen maar actie of thrillers.
    De feestjes bij jou in de zomer zie ik ook wel zitten!!
    En wat betreft die mensen met een heilige schrik als het sneeuwt en dan 20 km/uur gaan rijden en panikeren, ik erger er mij dood aan maar ik heb toch nog de koelbloedigheid om ze niet voorbij te steken, want een slippertje is rap gemaakt. Mijn agressie in het verkeer heb ik goed onder controle, ik klaxonneer maar hoogstzelden en laat het over me heengaan als er weer eens iemand je de weg afsnijdt of je voorrang afpakt of niet verleent. Ik blijf rustig of probeer toch en denk dat de snelste manier om vooruit te gaan niet deze is om middenvingers omhoog te steken of om je agressie tentoon te spreiden.
    Ik steek U bij deze een hart onder de riem, goe bezig.


  3. Een nieuwe alinea beginnen zonder meteen een nieuwe paragraaf te creëren doe je met Shift+Enter.

    Proficiat met de geboorte van je blog. Ik ben al fan!



Geef een reactie

