h1

De media

9 januari 2009

“Open ‘oorlog’ tussen Rik Torfs en Bart De Wever”. Dat was een krantenkop waarop mijn oog toevallig viel terwijl we stonden te wachten om aan een bespreking op school te kunnen beginnen. Omdat ik een grote fan ben van ‘De slimste mens’ en ik verwonderd was over deze titel, begon ik het artikel snel te lezen. Nou moe! Van tendentieuze berichtgeving gesproken! Het eerste deel van het artikel weidde uit over de ‘oorlog’ tussen de beide heren. Zinnen als ‘Hoe langer Bart De Wever mee gaat in De slimste mens , hoe bitsiger zijn gevecht met Rik Torfs wordt.’ en ‘Geen wonder dat men zich her en der aan cafétogen en in koffiehoeken afvraagt of die twee elkaar echt naar het leven staan, en vooral waarom. ‘ deden me de wenkbrauwen fronsen. Ben ik dan zo’n naïeve kijker? Ik zie gewoon twee heren die aan elkaar gewaagd zijn wat plagerijen, gevatte opmerkingen en cynisme betreft. Gelukkig had ik nog de tijd om het artikel uit te lezen, want de auteur bevestigde in het laatste stuk dat het inderdaad niet meer dan dat is. Waarom dan zo’n belachelijke kop boven het artikel plaatsen? Zou het iets te maken hebben met leescijfers? Goedkope sensatie? Voor mij hoeft dat in ieder geval niet.

Geef een reactie

