h1

Fietsen

12 januari 2009

Wat te laat naar school vertrokken vanavond. Ja, ik weet het, er was zo’n voornemen om te proberen om wat meer op tijd te komen. Maar soit. Gewoon even hard fietsen, dacht ik. Ik zag een sympathieke papa voor me rijden, een echte fietser, werkt in een fietsenwinkel, dus helemaal uitgerust met de perfecte fiets enzo, terwijl ik nog met mijn fiets van mijn Plechtige Communie rondrijd. Ik probeerde hem in te halen en naderde zelfs stilaan. Fier dat ik was. En nog niet eens echt buiten adem. Flink van mezelf. Ik stapte vrolijk af aan school. Niks aan me te merken. Hij had net zijn fiets weg gezet. “Precies goed doorgegeven,” zei hij tegen me. Wat??!! Ik zei dat ik te laat was vertrokken en dat ik hem had proberen in te halen. “Had dat gezegd,” zei hij, “dan had je in mijn wiel kunnen hangen.” Ja. Ja. Da’s waar. Hmm.

One comment

  1. Nog een lange weg af te leggen… maar zo begin je aan een triatlon !!



Geef een reactie

