h1

Espressomachine

22 januari 2009

Maandag kreeg ik een mail van De Morgen: of ik niet mee wou doen met een wedstrijd om een espressomachine te winnen. Natuurlijk wou ik dat. Ik lust zelf wel geen koffie en mijn wederhelft drinkt het ook niet, maar we houden van de geur van koffie en willen bezoekers ook wel eens iets anders aanbieden dan filterkoffie. En de wedstrijd zat heel eenvoudig in elkaar. Een paar klikken en hup, ik had deelgenomen.
Dinsdag: opnieuw van dat
Woensdag: niet deelgenomen – geen tijd, niet aan gedacht,…
Vandaag: een mail van De Morgen, getiteld: Ben jij bij de winnaars van gisteren?
Natúúrlijk niet, denk ik dan, ik heb niet meegedaan! Dat weten jullie toch ook! Bovendien, als ik gewonnen zou hebben, hadden jullie me daar al lang persoonlijk van op de hoogte gebracht, mag ik hopen. Ik moet toch niet zelf de lijst met winnaars openklikken om mijn naam daartussen te zoeken.

Ik weet het, alles is goed om reclame te maken en ik doe daar zelf aan mee door deel te nemen aan zulke wedstrijden. En toch erger ik me steeds (een klein beetje maar, hoor) als ik als lezer/deelnemer behandeld word als een dom, beïnvloedbaar, manipuleerbaar kieken.
En nu ga ik nog een poging wagen.

One comment

  1. bij een krant hoort natuurlijk een kop koffie



Geef een reactie

