h1

Top 10 jeugdboeken

23 januari 2009

Ik kreeg net een mailtje van de Fnac (ja, ik ben zo’n mens dat op vanalles en nog wat ‘geabonneerd’ is) . Of ik niet wilde deelnemen aan de verkiezing van de Top 50 van jeugdboeken. De lijst wordt samengesteld door medewerkers van de Fnac en mensen zoals ik. Natuurlijk wou ik deelnemen, want je kan je persoonlijke top 10 winnen. En als er iets te winnen valt, doe ik mee. Of het nu een espressomachine of een hoop boeken is. Zo ben ik nu eenmaal.
Voor mensen die zich afvragen welk boek in de smaak zou kunnen vallen bij neefje/nichtje/zoon/dochter, hier mijn persoonlijke top 10 (ik mocht kiezen uit een lijst van 50 boeken):

1. Nieuwsgierige Lotje                Baeten
2. Vos en haas                          Van den Heede
3. Fantasia                                Stilton
4. Kinderen van Moeder Aarde     Beckman
5. Sjakie in de chocoladefabriek  Dahl
6. Pluk van de petteflet               Schmidt
7. De kleine prins                       Saint-Exupéry
8. Het wonderbaarlijke verhaal met de hond in de nacht     Haddon
9. Brief voor de koning                Dragt
10. Leven en werk van de Kabouter          Poortvliet

Ik moet er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat ik boek nr. 8 nooit gelezen heb. Als ik dan win, krijg ik toch ten minste 1 boek dat ik nog niet gelezen heb.

 

5 reacties

  1. Die mail met die knoert van een dt-fout erin? 🙂


  2. Inderdaad! Plus nog een taalfout (beroep willen doen i.p.v. een beroep willen doen).


  3. En, heb je ondertussen nummer 8 al gelezen en/of de wedstrijd gewonnen? Anders: loop naar de bib en neem het mee, want het is écht goed. Dat zeg ik niet alleen, verschillende van mijn leerlingen uit TSO (niet altijd gemotiveerde lezers) hebben ervan genoten. Eéntje vond het “een raar boek. Maar wel tof.”


  4. @ Katrijn: Nee, nog niet gelezen en de wedstrijd ook niet gewonnen :-(. Maar ik ga het zo snel mogelijk in de bib halen.


  5. […] in de duisternis « Kampverhalen Gelukt! 29 juli 2010 Ik heb u al eens verteld dat ik aan elke mogelijke wedstrijd deelneem, en nooit win. Of het nu om een auto, een reis, […]



Geef een reactie

