h1

Helaas…

27 januari 2009
“Open de vierde map van je afbeeldingen en neem daarvan de vierde foto en plaats die op je blog. Daarna tag je vier medebloggers die dezelfde opdracht mogen uitvoeren.”
Afzender: Alejosa.
Leuk. Maar niet eenvoudig, want op de meeste van mijn foto’s staan mensen. Onze kinderen. Of andere mensen. En op verzoek van zoonlief publiceer ik voorlopig geen foto’s meer van hem (en bij uitbreiding ook niet van onze andere kinderen). Hij vindt het geen leuk idee dat iedereen zomaar foto’s van hem kan bekijken.
Dus heb ik al mijn mappen een voor een geopend en telkens de vierde foto bekeken, tot ik er een vond zonder mensen op. En dat leverde het volgende resultaat op:
Bijna onzichtbaar, in de verte, 'ons' hert

Bijna onzichtbaar, in de verte, 'ons' hert

Ik weet het, je moet heel goed kijken, want je ziet het nauwelijks. In het midden van de foto staat een hert. We hebben het geluk dat bij valavond of ’s ochtends vroeg af en toe herten het bos naast en achter onze tuin verlaten. Ze blijven altijd op veilige afstand. Dat en het feit dat het schemerde en dat we geen telelens hebben en dat we altijd snel moeten zijn om een foto te kunnen trekken voor ze weer weg zijn, leverde dit beeld van bedenkelijke kwaliteit op. De categorie ‘Licht in de duisternis’ voor dit bericht is dan ook toepasselijk, denk ik…

Ik geef het stokje door aan Klavertje4, Tijdtussendoor, 2 broers en 3 zusjes en Nike. Geen idee of ze mijn blog lezen, maar ik lees die van hen wel en geniet ervan.

4 reacties

  1. Ik ga eens op zoek naar de vierde foto, en ik lees hier ook… en graag!


  2. Natuurlijk word je gelezen! Graag zelfs.
    Benieuwd wel leuk beeld die vierde foto oplevert. Hopelijk is het voor publicatie vatbaar. Kom vanavond maar eens kijken…


  3. Ow, dank je voor het complimentje!
    En ook ik kom hier geregeld eens een kijkje nemen.
    Nu moet ik dus op zoek naar de 4e foto in mijn 4e map…
    Ik ben ook wel eens benieuwd welke foto ik zal aantreffen.


  4. […] februari 2009 Van deze mevrouw kreeg ik al enige tijd geleden het volgende virtuele stokje toegeworpen, maar ja, tijd he, tijd… Maar hierbij dus eindelijk ook mijn 4e foto uit mijn 4e […]



Geef een reactie

