h1

Namen

27 januari 2009

Vandaag iets leuks ontdekt op internet. Met een eenvoudige klik kon ik te weten komen hoe vaak onze voornamen/familienamen voorkomen in België. Met kaartjes en grafieken.

Verrassend genoeg blijk ik een populairdere familienaam te hebben dan mijn echtgenoot. De naam komt vooral voor in Oost- en West-Vlaanderen, maar dat wist ik al.

Mijn voornaam is erg zeldzaam en toen ik geboren werd, waren er nauwelijks A.’s.

Mijn man heeft dan weer een uiterst hippe naam gekregen blijkbaar. Voor die tijd althans. Een jaar voor zijn geboortejaar kreeg een recordaantal jongens zijn naam.

T. heeft de meest populaire naam van ons allen. E., P. en S. zitten zowat in dezelfde categorie.

Geef een reactie

