h1

Koken op woensdag

29 januari 2009

E. en S. hadden hun ‘Het-zal-me-lukken-plan’ tot een goed einde gebracht. (Goeie tip trouwens voor ouders met kinderen die hun kind iets willen aan- of afleren op een leuke manier – volgens mij zelfs bruikbaar voor jongere kinderen dan de onze.) Dat verdiende een beloning. En waar kan je onze dochters meer plezier mee doen dan met een middagje kokkerellen? Dus zochten we volgende ingrediënten bij elkaar:

  • 125 g boter
  • 125 g suiker
  • 1 ei
  • 1 eetlepel cacaopoeder
  • 125 g gemalen amandelen (ik heb me vergist en 125 g amandelschilfers genomen, maar dat had geen negatief effect op het resultaat, vind ik)
  • 150 g bloem
  • 1 snuifje zout

En daar maakten ze bijna helemaal alleen deze lekkere koekjes mee (15 tot 20 minuten in een oven van 175°C):

 dsc_0167

Het schattige blikken doosje komt van Philip’s Biscuits, zoals trouwens op het doosje staat. Een winkel in Antwerpen waar ze overheerlijke koekjes verkopen. Leuk om cadeau te doen… en te krijgen! Hier zie je het volledig.

 dsc_01682

Zoonlief vond het wel jammer dat E. en S. iets mochten bakken. Hij had per slot van rekening geen ‘Het-zal-me-lukken-plan’ nodig gehad en miste dus een beloning. Dus heb ik hem ’s avonds ook maar iets laten bakken, omdat hij bijna altijd lief en gemakkelijk is.

chocoladetaart
chocoladetaart

En dat was het einde van een lekkere woensdag.

One comment

  1. Awe, ze zien er in ieder geval lekker uit. Vertel je E. dat de cake van vorige week ook lekker was en dat die jammer genoeg op is



Geef een reactie

