h1

De ergernissen van de week

30 januari 2009
  • Met stip op nummer 1: minister Veerle Heeren. Na haar idiote voorstel om geld te investeren om de crèches beter te beveiligen, wil ze nu 300.000 (ja, driehonderdduizend!) euro uitgeven om zoveel mogelijk kinderen op school 1x per week fruit te geven. Versta me niet verkeerd, ik ben een groot voorstander van fruit op school, van fruit tout court, maar zoveel geld uitgeven voor iets wat eigenlijk de verantwoordelijkheid van de ouders is, nee, daar ben ik het niet mee eens. Er zijn zoveel dringendere noden in de sectoren waar zij bevoegd voor is. Dat ze dáár eens eerst geld in steekt.
  • Een hele kleine mini-ergernis, eigenlijk meer een ‘oh-wat-jammer-gevoel’: ik heb geen telelens. En toen we deze week wel 6 (ja, zes) herten in de wei en het bos achter onze tuin zagen grazen, had ik graag scherpere foto’s kunnen trekken dan deze:

dsc_0175

Met wat moeite ziet u een hert in het midden. Rechts staat er nog een achter de takken van de struik/boom, maar ik neem het u niet kwalijk als u me niet gelooft. Ze waren wel degelijk met zes. Vroeger konden we nog geen arm bewegen of ze vlogen al weg. Nu kijken ze af en toe op en staren ze naar ons. Na een tijdje gaan ze gewoon door met grazen.

  • Dat ik vanavond zo stom kon zijn om het metalen omhulsel van een zware vuilbak recht op mijn grote teen te laten vallen. Blauwe nagel en pijn, pijn, pijn. Meer pijn dan ik ooit gevoeld heb. Ik voel het nog kloppen. Dat wordt leuk vannacht!
  • En ik heb deze week met verwondering en een beetje ergernis de chauffeurs bekeken die absoluut dóór de wegenwerken in onze buurt willen rijden in plaats van de omleiding te volgen. Voor fietsers en voetgangers blijft het opengegooide kruispunt doorgankelijk, maar voor auto’s niet. Maar dat willen sommige chauffeurs niet geweten hebben. Dus als ik met mijn drie jongste kinderen de werken nader, moet ik niet alleen oppassen voor vrachtwagens, kranen en andere machines, maar ook voor auto’s die zich langs de kraan proberen te wringen of besluiten om dan toch maar rechtsomkeert te maken, liefst zonder rond te kijken. Vandaag waren er rood met witte linten gespannen om koning auto nu toch eindelijk van het kruispunt weg te houden. En dan waren er nog die het wilden proberen. Niet te geloven.
  • En misschien een delicate: de voor mij té uitgebreide berichtgeving over het drama in Dendermonde en de dader. Niet in verhouding met andere drama’s die dagelijks in Vlaanderen, in België, in Europa, in de wereld gebeuren.
  • En de recentste: ik was een digitaal fotoboek aan het samenstellen voor ik dit bericht begon te schrijven en ineens lukte vanalles en nog wat niet meer. Het spel leek te blokkeren. En dat boek moet morgen klaar zijn, want – ja, typisch, ik weet het – ik heb meegedaan met een wedstrijdje op de computer en een gratis fotoboek gewonnen, dat ik ten laatste morgen kan bestellen. We hebben met z’n zessen samen 4x 40 prints, 3x een bureaukalender, 2x een fotocollage en 2x een fotoboek gewonnen. Ja, ze smeten ermee bij Extrafilm. Een fotoboek is al gemaakt en besteld en toegekomen. De prints hebben we ook in ons bezit. Nu nog dat tweede fotoboek en daar houden we het bij. Ik ben trouwens niet erg tevreden over de kwaliteit van de prints. Ik vind de kleuren niet 100% geslaagd. Dus graag tips waar dat beter kan!

En dan is het nu tijd voor ‘Zonde van de zendtijd’.

3 reacties

  1. * Ze zouden die 300 000 € inderdaad beter besteden in de hulpverlening om de ellenlange wachtlijsten wat in te korten. Bovendien is er al in veel scholen zo een fruitproject waarbij fruitboeren gratis fruit leveren.

    * Wat zou ik me ook doodergeren en kwaad zijn op die chauffeurs die koste wat het kost toch door die wegblokkade willen gaan. Zo egoïstisch en dom. En gevaarlijk.

    * Hema! Al twee fotoboeken en prints besteld via Hema.be en heel tevreden van. Er zijn nu ook twee canvassen in produktie: ik ben heel erg benieuwd. Van Extrafilm was ik ook niet altijd tevreden, zeker niet van hun fotoboeken, de gewone prints vielen wel nog mee. Onze jaarkalenders laat ik wel nog via ExtraFilm printen omdat ze meer lay-out keuze hebben dan Hema.

    *Beterschap met je blauwe (nu wslk al groengele) teen!


  2. Bedankt voor de tip! Leuk dat je zo vaak reageert op mijn berichtjes. Ik volg jouw blog ook, maar ik reageer in het algemeen veel te weinig op de schrijfsels van anderen.


  3. Travelbook.com, fantastisch mooi voor zowel kalenders als fotoboeken!



Geef een reactie

