h1

De slimste mens – finaleweek – dag 2

3 februari 2009

Weer een leuke slimste mens gezien. Met Bart De Wever ad rem als altijd. Goedele knap als altijd en tussen de vragen door voortdurend aan het babbelen zoals altijd. En Johan Vande Lanotte, tja, … Die spreekt me eigenlijk niet zo aan. Bovendien speelde hij de finale zoals ik het NIET wil.

Daarom doe ik nogmaals een oproep aan Woestijnvis om de spelregels voor de finale te veranderen. VERBODEN om je te laten zakken! Wie vijf of tien seconden geen juist antwoord geeft, is zijn beurt kwijt! De kans is natuurlijk klein dat iemand van De slimste mens of Woestijnvis mijn blog leest. Misschien moet ik een oproep lanceren via Facebook? Kan dat? (Ik ben nog altijd een passieve gebruiker van Facebook: ik wacht tot mensen me vragen om hun vriendinnetje te worden. Ik ken de mogelijkheden dus ook niet.)

Met Bart De Wever en Goedele zou ik wel eens een avondje aan tafel willen zitten. Met de twee mensen die nog moeten komen ook trouwens. Zeer zeker. Misschien moet ik iets in de media gaan doen? Of in de politiek?

9 reacties

  1. Het is soms inderdaad stom dat ze zich zo laten zakken. Maar het valt eigenlijk moeilijk te controleren, als de kandidaat doet alsof hij iets weet over het onderwerp en constant trefwoorden geeft, en geen trefwoorden à la Vande Lanotte.
    Ik kijk uit naar de laatste dag: Bart DW – Freek B – Lieven V, en stiekem hoop ik dat Bard DW wint: hij weet veel en weet de mensen te entertainen.


  2. Ik heb je een stokje toegeworpen. Kom vlug kijken op m’n blog.


  3. Waarom zou Woestijnvis de spelregels moeten veranderen? Het is al steeds zo dat er taktisch moet gespeeld worden om de finale te winnen, dat is juist het leuke van het spel! Is het het eerste seizoen dat je kijkt misschien?


  4. Je kan een groep aanmaken met als naam ‘verbied dat finalisten zich tactisch laten zakken in De Slimste Mens’. Anderen kunnen dan fan worden en dat ook aan nog eens anderen suggereren. Je hebt alvast 1 grote fan !


  5. Vacatures genoeg in de politiek…;)


  6. Hadden wij niet afgesproken om samen een winkeltje te beginnen ??? Ben nog altijd aan ’t zoeken naar “het gat in de markt”.
    Dank zij jouw blog ben ik vandaag nog aan een mooi gedichtje geraakt voor mijne lieftallige echtgenoot, had het hem beloofd met gedichtendag, maar was er nog niet van gekomen.
    Ook door Facebook geïntrigeerd, las ik comment van Annelies en ben zo op haar blog verzeild geraakt (dacht dat dat stokje iets met Facebook te maken had…) en vond daar een oh zo mooi liefdesgedichtje…


  7. Nee, ik kijk al jaren. Maar in de beginjaren werd tijdens de finale meestal gewoon ‘doorgespeeld’ tot op het einde. Af en toe speelde iemand eens tactisch en dat werd als onsportief aanzien. Nu is dat de gewoonte geworden en speelt iedereen tactisch, zodat er soms 30 seconden geleuterd wordt en de finale niet wordt gewonnen door degene die de meeste antwoorden weet, maar door degene die zich op het juiste moment laat zakken. Ik vind het eerlijker dat degene die de meeste juiste antwoorden geeft, wint.


  8. Ik kon er me vroeger ook druk in maken. Maar er zijn er toch al een paar die zich ‘op het verkeerde ogenblik’ lieten zakken of die niet aandachtig genoeg waren en ‘vergaten’ zich te laten zakken. Dus, misschien toch een (pover) criterium voor een slimme mens 😉


  9. Het is voor discussie vatbaar, dat laten zakken. Ik vond het lang ook ergerlijk en onsportief. Maar na enkele seizoenen begint het wel bij De Slimste Mens te horen en is het een beetje hun handelsmerk geworden, vind ik. Uiteindelijk moet je toch ook nog vrij veel weten om te kunnen winnen en is het niet énkel geluk of tactiek. Just part of the game, denk ik.

    Ik vond trouwens dat Bart De Wever er ontspannender bijzat en daardoor ook aangenamer overkwam. En grappig! Vooral die opmerking over dat het flossen van Rik Torfs zijn tanden makkelijk is omdat hij ze in een glas kan leggen, vond ik hilarisch 😀

    En hij weet inderdaad veel.



Geef een reactie

