h1

Gevecht in de Aldi

4 februari 2009

Voor de mensen die het nog niet wisten: vandaag zijn er carnavalspakjes te vinden in de Aldi, tegen zeer voordelige prijzen. Alhoewel, ik zou beter schrijven: ‘waren’. Vermoedelijk zijn ze nu al allemaal uitverkocht. Want om de promoties in de Aldi wordt woensdagochtend, kort na 9 uur,  soms, letterlijk, bijna gevochten.

Vorig jaar omstreeks deze tijd waren die pakjes ook in promotie. Ik trok dus goed op tijd naar de Aldi. En hoera, ik kon heel wat pakjes en pruiken bemachtigen, zonder een gevecht te moeten leveren met andere dames.
Onze kinderen waren dolenthousiast en voor het eerst in mijn leven met schoolgaande kinderen moest ik me een paar dagen voor de traditionele carnavalsstoet niet vertwijfeld afvragen wat ik ze in ’s hemelsnaam zou aantrekken. (Ik bespaar u een verslag over min of meer slapeloze nachten waarin ik ijverig achter mijn naaimachine zat of de meest vreemdsoortige attributen in elkaar probeerde te knutselen.)

De lage prijs verklaart helaas ook de kwaliteit en de pakjes zijn veel gebruikt. Ze zijn niet volledig versleten, maar enkele nieuwe pakjes waren toch welkom. Dit jaar kon ik niet naar de Aldi gaan (professionele verplichtingen). Dus werd manlief op pad gestuurd.
Om 9 uur had hij postgevat voor de ingang van de winkel en sloeg de dames die probeerden voor te kruipen terwijl hij een dringend telefoontje moest plegen, heldhaftig van zich af.
Om 9.03 uur stond hij in een bak van 1 m³ te graaien, net als een hele hoop andere belangstellenden.
Om 9.05 uur kreeg hij het verwijt dat hij ‘wel 4 pakjes’ durfde te nemen.

Waarop zich de volgende interessante conversatie ontwikkelde:

“U mag er geen 4 nemen!”
“Ik heb er 4 nodig.”
“O ja? Gaan ze ze boven elkaar aandoen? Of gaat u ze mengelen?” (Nvdr: Mevrouw gaat van de wijdverspreide misvatting uit dat mensen maar 2 kinderen horen te krijgen.)
“Nee, ik heb 4 kinderen.”
Mevrouw snuift: “Dat zeggen ze allemaal. Ik zou er ook wel 4 willen.”
“Maar ik heb er wel 4.”
Waarop mevrouw kwaad wegstuift, richting kassa. Manlief begeeft zich ook, iets rustiger weliswaar, naar de kassa, waar mevrouw zich blijft opwinden.
“Vier pakjes nemen, dat mag niet!”

Wel, lieve mevrouw in de Aldi, als je 4 kinderen hebt, hebben die 4 kinderen afzonderlijk even veel recht op een pakje als uw 2 kinderen. Mag ik u er trouwens op wijzen dat wij al regelmatig hebben meegemaakt dat we korting kregen voor 2 kinderen, maar niet voor 4 kinderen? U kent het wel: 1 volwassene betalen, 1 kind gratis? Misschien kan dat u een troost zijn. Het leed dat we u nu berokkend hebben door 4 pakjes te kopen, wordt daarmee hopelijk wat gecompenseerd. Nog een prettige dag verder.

10 reacties

  1. djuu, gaan die pakjes zo snel de deur uit? Ik dacht om morgenvroeg even snel te gaan kijken, niet dus. (Het is wel duidelijk zeker dat het mijn eerste carnaval is met schoolgaande kinders)
    Wel triestig dat er mensen zijn die er zo moeilijk doen omdat je man eventjes vier pakjes meeneemt. Waar sommige mensen zich druk in maken! Hoho. Kinderachtig.


  2. Jeezes, is dat echt gebeurd? Zo onvoorstelbaar en zo zielig dat het bijna om te lachen is. Een In De Gloria-moment! 🙂


  3. Ge moest beschaamd zijn! Vier kinderen! Vier pakjes! Ge krijgt toch kindergeld genoeg zeker! 🙂

    Inderdaad, klaar voor In De Gloria!


  4. Ik ben ook (2) pakjes gaan kopen en inderdaad: hoe sommige mensen zich gedragen is echt hallucinant. Met het nodige ellebogenwerk en een overheersend “ikke-ikke-ikke-en de rest kan stikken” waren enkele dames het carnavalskostuum van hun keuze aan het zoeken. Wat niet goed was werd in de naastliggende bak gelanceerd: chaos, niet te doen. Met een beetje geduld en na een fijn praatje met een mama die dezelfde mening had over deze life-voorstelling, had ik de juiste 2 pakjes om af te rekenen.


  5. Wie krijgt er nu ook vier kinderen? Tsss.


  6. cowboy en indianen pakjes zo te horen!
    en zoals steeds leve den aldi


  7. Ik kan het mij zo al voorstellen! Echt ongeloofelijk hoe onbeschoft sommige mensen zich kunnen gedragen… Ik wens je VIER kinderen alleszins veel plezier toe in hun nieuwe pakjes!


  8. Het is bijna lachwekkend onnozel. Ik herinner me de laatste solden, toen ik voor de neus van een andere dame een jas kocht. Zij kon mij wel afschieten, en ik had eerst niet eens door waarom…
    Tja… eerst is eerst 😉


  9. Maar allez zeg, dat zo’n mensen bestaan! Wat een kleutermentaliteit! Wel grappig verhaal anders 🙂


  10. geweldig verhaal



Geef een reactie

