h1

To go or not to go – part two

5 februari 2009

Kent u dat, van die grijze dagen waarop alles wat troostelozer lijkt dan het is? Zo’n dag vind ik het vandaag.

Ik zat voor de computer met uitzicht op een grijze hemel en maar af en toe een lichtstraaltje, druk aan het werk, met wat melige muziek op de achtergrond. Ineens een skypeberichtje van D., de man van E. in S.. Of we onze reis nu al geboekt hadden… (naar S.). Wat heen en weer geschreven. Ik, eeuwige twijfelaar (u weet het intussen al, ik ben een weegschaal),  alle rationele pro’s en emotionele contra’s en vice versa opgesomd. D. enkele toch wel aanlokkelijke plannen en goede redenen voor een paradijselijke vakantie opgesomd. Uiteindelijk skypete ik, heel laf en gemakzuchtig, het gsm-nummer van manlief + het e-mailadres van zijn werk. Dat zij het maar uitzochten, dan hoefde ik geen knopen door te hakken.

Twee minuten later telefoon. Van manlief.  Hij had een telefoontje uit S. gekregen. Van D.. Waardoor de bal aan het rollen ging. 

De grijze hemel leek ineens minder grijs. Toen nog Stash op de radio met Sadness, en de tranen rolden ineens eventjes over mijn wangen. Van ontroering en blijdschap omdat mensen mijn malle weegschaalkarakter kunnen counteren. Bedankt, D.! En bedankt, manlief! S., here we come!

En I., P. en J. (en schoonouders, maar die lezen niet mee, want hebben geen computer), bereid jullie maar voor op een weekje babysitten…

8 reacties

  1. Ik heb het begrepen. Kan jij nu mijn troosteloze grijze dag wat opfleuren ? En zeg nu niet dat je die gaat opfleuren door dat weekje babysitten te beloven.
    Ik zal ook moeten wachten tot ik vanavond Freek Braeckman terugzie.


  2. 1) Je ziet me straks aan school.
    2) Onze ideeënbus zal heel vol zitten.
    3) Freek gaat winnen.


  3. Goed zo!!!
    Veel plezier alvast gewenst. Wanneer vertrekken jullie?


  4. Ben zo benieuwd waar S is…


  5. Leuk dat de knoop voor jou doorgehakt werd! En alvast veel plezier!


  6. Goed dat de knoop doorgehakt is: go G. go!!! 😉
    En dat van die BB-sit meende ik echt hè! Of wat heen en weer rijden van en naar de tennis lukt ook wel.
    Weet je al wanneer jullie precies gaan? Ik hoor het nog wel.

    …ben eigenlijk wel stin-kend jaloers ;-0
    Maar het is je van harte gegund!


  7. En bij ons zijn er ook nog bedjes vrij, alhoewel ik liever mee zou gaan:-(. Ge weet het, hé!


  8. […] De trouwe lezers zullen nog wel weten dat ik heel graag naar E. in S. wou. En anders kan u hier en hier bijbenen met dit […]



Geef een reactie

