h1

Cursus fotografie

8 februari 2009

Vorige week ging ik naar de eerste les van een cursus ‘digitale fotografie’. Eigenlijk stond ik op de wachtlijst, maar de organisatie had een extra les toegevoegd aan het programma. Fijn!

We mochten eerst onszelf voorstellen. De lesgever begon.
“Ik ben vooral bezig met video en bewegende beelden, want ik ben daarin opgeleid. Ik ben eigenlijk geen fotograaf.” (?!)
“Maar ik maak wel veel foto’s en ben daar ook wel veel mee bezig.” (oh…)

Nadat we ons allemaal hadden voorgesteld, haalde hij zijn fototoestel boven.
“Ik heb een analoog fototoestel. Eigenlijk vind ik analoge toestellen nog altijd beter dan digitale…” (???!)
Hallo, we zitten toch in de cursus digitale fotografie?

Daarna begon hij met zoveel termen te goochelen zonder ze te uit te leggen dat ik me vertwijfeld begon af te vragen of ik niet per ongeluk in deel 2 was terechtgekomen. Gelukkig volgde daarna wat meer uitleg. Sommige cursisten gaven minstens evenveel uitleg als hij, vaak op een begrijpelijkere manier (enkele mensen bleken al heel wat voorkennis te hebben), en hij moest regelmatig het antwoord schuldig blijven op vragen van onze kant. Dat viel me wel wat tegen.
Daarna legde hij de thema’s uit waarrond we gingen werken. En toen kreeg ik echt zin om met mijn fototoestel aan de slag te gaan. Intussen ben ik voortdurend aan het rondkijken en aan het zoeken naar een onderwerp voor onze eerste opdracht.

Ik ben benieuwd naar het vervolg.

3 reacties

  1. Dat is inderdaad wel vreemd eigenlijk.
    Maar hopelijk valt volgende les beter mee he!


  2. heb via Pietel alweer een leuke blog ontdekt
    je hebt er een lezer bij (papa van drie kindjes, 11, 10 en 7 en ook 30><40 🙂

    die cursus, dat is toch toevallig niet in E, een gemeente nabij G ?
    ik ga ook een cursus digitale fotografie volgen, die ook snel volzet was en die nu ook al extra wordt gegeven, en eind april nog eens (dan ga ik)


  3. @ Filip: leuk, een lezer bij! Zoals alle bloggers schrijf ik natuurlijk niet om zoveel mogelijk lezers te hebben, maar zoals allicht alle bloggers vind ik het fijn als mijn berichtjes door veel mensen gelezen worden :-). Nee, de cursus is niet in E bij G, maar in L.



Geef een reactie

