h1

Cursus fotografie – les 2

13 februari 2009

Deze week les 2 gehad. Pffff. Dat zal nog zwoegen worden eer ik dat allemaal onder de knie heb. We hebben ons ‘huiswerk’ besproken en mochten daarna anderhalf uur door het gebouw lopen om foto’s te trekken rond een nieuw thema. Ritme. Ik zag wel ‘ritme’-foto’s, maar om ze in beeld te krijgen zoals ik wou, dat was wat anders. Zeker na de bespreking van ons huiswerk. Compositie, storende details, belichting, scherpte,… alles was aan bod gekomen en daardoor was ik bij de volgende opdracht toch een pak kritischer voor mezelf. Bovendien is het mijn bedoeling om te leren hoe ik alle knoppen op mijn toestel ten volle kan benutten. Dus probeerde ik om niet altijd automatisch te trekken, maar ook eens dingen zelf in te stellen. Nee, het was niet eenvoudig. De vuilbak kwam uitermate goed van pas.

Geef een reactie

