h1

Het geheim van een blije opvoeding

16 februari 2009

Een schitterend boek van Steve Biddulph. Heel vlot geschreven, met herkenbare voorbeelden en geweldige tips om beter te communiceren met je kind, van baby tot puber. Blijkbaar is het een wereldwijde bestseller als ik de achterflap mag geloven. Het maakt me niet uit. Voor mij is het een absolute aanrader. Ik heb het nu voor de tweede keer ontleend uit de bib en ik ga het toevoegen aan mijn pagina’s “Zeg me wat je leest…” en “En als ik ooit eens de Lotto win…”. Die laatste pagina moet trouwens regelmatig worden aangepast omdat manlief mijn blog ook volgt en op die pagina veel inspiratie blijkt te vinden om me te verwennen. Héérlijk.

2 reacties

  1. misschien moet ik dan ook maar zo’n als ik ooit de lotto win pagina aanmaken.
    Ik ken dat boek ook, een tip van een vriendin, en ik ben er helemaal weg van. Al veel uit geleerd.


  2. Ik heb dat boek hier ook in de kast staan en vind het inderdaad geweldig. Ik vind het vooral erg grappig, zodat je af en toe ook eens wat kan relativeren. Voor iemand die ‘redelijk’ perfectionistisch is kan dat al wel eens belangrijk zijn…

    Er is zelfs één zinnetje uit het boek dat mij enorm vooruit heeft geholpen toen in nog een alleenstaande mama was nml: ‘Hier komt Macho-mama”. Het gaat er daar om dat je ook als mama grenzen mag stellen. Gewoon even aan de grappige tekeningentjes en de uitdrukking denken was genoeg om het schuldgevoel van me af te schudden en mijn kinderen grenzen te geven… fantastisch toch als het eens eenvoudig mag zijn?

    Greetz Linda



Geef een reactie

