h1

Ik word daar zo moe van…

23 februari 2009

Ik denk dat ik weet waar de bedenkers van kabouter Plop de mosterd hebben gehaald toen ze de frase van kabouter Lui “Ik word daar zo moe van” bedachten. Bij een moeder.

Ik word hier zo moe van…:

  • kleren uit hun kamer halen en in de wasmand gooien
  • ruzies beslechten
  • de uitspraak: “Ik verveel me” terwijl hun kasten vol speelgoed zitten
  • me boos moeten maken om allerlei redenen
  • hen voortdurend moeten aanporren om op te ruimen
  • de vraag om kwart voor 7 ’s morgens wanneer ze mogen opstaan (terwijl ze weten dat ze dat pas mogen als het eerste cijfer op de klok een 7 is)
  • elke avond een gerecht op tafel moeten toveren dat ze allevier lusten
  • honderd keer per dag moeten horen: “Mag ik…?” (vul aan: iets koken, een vriendinnetje vragen om te komen spelen, een snoepje, televisie kijken, op de computer spelen,buiten spelen, een appel,melk…)
  • de naam “mama” tien keer na elkaar horen (doen ze om zeker te zijn dat ik wel luister, want als ik lees of schrijf of werk, ben ik soms zo geconcentreerd bezig dat ik gewone geluiden écht niet hoor :-))
  • de honderdste keer de cd van Mega Mindy moeten aanhoren
  • geween
  • klikspanen (“Mamá, x doet… en dat mag niet, hè!”)
  • onverdraagzame reacties
  • altijd eerst willen zijn (“ik wil eerst op de computer!”)
  • niet willen delen (“ik wil niet dat hij ook meegaat naar de bakker”)
  • de eeuwige concurrentie (“ik wil vooraan zitten in de auto”)
  • moeten blijven moeite doen om ze alles te leren eten
  • minstens 5x iets moeten vragen voor ze reageren (tanden gaan poetsen, komen eten, jas en schoenen aandoen,…)

Maar als ze dan, net als Lui, liggen te slapen en ik nog even ga kijken, loopt mijn hart over van liefde voor mijn vier allerliefste schatten…

11 reacties

  1. Schitterend 😉


  2. Mooi samengevat. En heel liefdevol geschreven. Hoewel ik nog niet van alle puntjes kan meespreken, daarvoor zijn ze nog wat te jong. Maar ik word dan wel van andere dingen zo moe!

    En inderdaad, als ik dan ’s avonds nog eens over hun slapende bolletjes wrijf (wat ik zonder overslaan elke avond doe als ik zelf ga slapen), loopt ook mijn hart over van liefde.


  3. Zo herkenbaar… van het eerste tot het allerlaatste puntje!


  4. ’t Is weer vakantie 😉

    Inderdaad heel herkenbaar. Veelal kan je mama gerust vervangen door papa (op mama en papa). Ken het dus ook.


  5. Ik zie die van mij ook doodgraag… als ze slapen ;-)))


  6. drie dagen ‘tuba’ (bumba) kijken met een zieke peuter die alleen maar daarmee te troosten valt… dààààààr word ik moe van :-), maar idd als hij dan in slaap valt met zijn winniethepooh beer lieflijk in z’n armpjes gekneld dan zou ik hem kunnen opeten hé… 🙂


  7. same feeling hier ivm met onze leerkracht…er is er zelfs ene die duidelijk vermeld heeft bij de directie dat hij niet meer kwam(na de 1ste les al he)omdat de les vrij chaotisch overkwam en helemaal ni goed was voorbereid….ik had er mij ook iets helemaal anders van voorgesteld hoor!

    by the way…..ik ben een fervente bezoeker van jou blogje….wist dus niet dat ik jou in het leuvense kon terugvinden 🙂


  8. Heel, heel, heel herkenbaar!


  9. “Ik verveel me”, mamamamamamamamamamama/papapapapapapapapa, klikspanen, … Ook wij worden daar moe van 😉


  10. Simpel toch? Nu nog iets uitvinden waardoor onze jong gewoon de hele dag (en nacht) slapen.


  11. Ook hier ooohhh zoveel herkenning !!!! En misschien dan vooral dat laatste zinnetje ;o)

    ze zijn toch zo mooi als ze slapen



Geef een reactie

