h1

Klassieke muziek

24 februari 2009

Ik hou van klassieke muziek. Ik heb rond de kerstperiode de Klara Top 75 gekocht, omdat daar zoveel stukken op staan die ik mooi vind. Als de kinderen naar school zijn en ik in alle rust aan het werken ben, met zicht op de tuin en het bos naast ons, kan ik echt genieten van die muziek op de achtergrond.

Vandaag waren de kinderen extra lawaaierig. Spelen, lachen, plagen, lopen, roepen,… Intussen moest ik een paar telefoongesprekken afhandelen voor mijn werk en vond ik iets niet dat ik dringend nodig had. Het werd nog voller dan anders in mijn hoofd. Een snel fietstochtje naar het postkantoor om uit te waaien hielp nauwelijks. Toen de kinderen een uurtje later naar de garage trokken om te kickeren, zocht ik een van de cd’s uit. Elgar, Mozart, Pachelbel, Schumann, Purcell, Mendelssohn, Chopin,… Ik werd er helemaal rustig van. De kinderen ook. Ze gingen spontaan allevier naast elkaar in de zetel zitten met een stripverhaal. En plots was het stil. Alleen muziek.

5 reacties

  1. Ken je L’Arpeggiata? Da’s een geweldig barokensemble onder leiding van Christina Pluhar. Ze hebben net een nieuwe CD uitgebracht met stukken van Monteverdi. PRACHTIG! Maar ook hun andere CD’s zijn meer dan de moeite waard.
    Eén van mijn andere favorieten is Schubert. Zijn strijkkwintet is gewoon hemels! En Purcell. En Bach. Ach, er is zoveel moois…


  2. Ik luister ook Klara om rustig te worden. Tijdens het studeren staat er bij de zonen ook klassieke muziek op. Het helpt, volgens hen.


  3. Ik ben een echte Klarafan, maar geen kenner. Als ik van het werk kom zet ik in de auto altijd Klara op. Ook bij het heenrijden trouwens. Meteen goed voor optimisme en rust !


  4. Bedankt voor de tip!

    Al weken pieker ik me suf over wat ik dit jaar weer aan mijn lieve wederhelft zal geven voor zijn verjaardag. Ondertussen zijn we maar twee dagen van de heuglijke dag verwijderd en nog steeds niets (ik weet het, eigenlijk erg als je niet weet wat je echtgenoot graag zou willen krijgen).

    Tot ik je berichtje las! Onmiddellijk via de wondere wereld van online shoppen besteld en nu hopelijk tijdig in huis.

    En nu maar hopen dat hij je blog NIET leest(sorry hé). En anders: alvast een gelukkige verjaardag ventje en je cadeautje is onderweg (sorry dat ik je blog even kaap hé).


  5. Je was vergeten te vertellen dat je eerst valium door hun eten had gemengd.
    Dees kan niet! (Hier toch niet)



Geef een reactie

