h1

Woensdagnamiddag

25 maart 2009

Twee uur plastic bakken met Playmobil opgeruimd/geordend. Op het moment zelf leek me dat een heel nuttige bezigheid. Maar nu heb ik er al spijt van dat ik daar zoveel tijd heb in gestoken. Je ziet het effect toch niet. Ik heb wel wat ander speelgoed tussen de Playmobil uitgehaald en in de juiste dozen of in de vuilbak gedeponeerd, maar ook dat zie je niet. Er staat nog evenveel speelgoed. En de geordende bakken worden toch onmiddellijk weer door elkaar gehaald zodra mijn kroost weer aan een rondje Playmobil begint. Het resultaat van deze korte opruimwoede is alleen dat ik weer besef dat vier kinderen vreselijk veel speelgoed kunnen verzamelen. En dat het nog wel even zal duren voor de tijdelijke opslagplaats voor het speelgoed haar oorspronkelijke functie zal terugkrijgen. Eerst moet de garage tot speelruimte worden omgebouwd en omdat we niet goed weten waar we dan met de fietsen moeten blijven, geraakt dat project maar niet van de grond. Wat een luxeproblemen op zo’n troosteloze woensdagnamiddag…

10 reacties

  1. Jammer genoeg ZEER herkenbaar.
    En ik heb het gevoel dat dat de komende jaren alles behalve ga beteren…


  2. Wij hebben een aparte speelruimte en eigenlijk verandert er hierdoor niets. Meestal wordt er evenzeer in de living gespeeld, dus moet alle rommel(sorry, speelgoed) verhuisd worden naar de speelkamer. Die moet dan weer om de zoveel tijd opgeruimd worden. Pfff, moe word ik daarvan.


  3. Je krijgt snel veel speelgoed bij elkaar, he. Ik gooi toch regelmatig dingen weg, hoor!


  4. Ik kan alleen maar zeggen: dat betert dus niet. En het ergste is dat ze, rond het begin van hun puberteit, nagenoeg van vandaag op morgen niet meer met dit speelgoed spelen. En dan kan je weer beginnen oplossingen zoeken om het speelgoed een bestemming te geven (en verscheurende keuzes maken in wat je houdt en niet – hier staan inmiddels fortuinen aan duplo, lego, playmobil en barbie maar ik kan het niet over mijn hart krijgen om dat bv. te verkopen)


  5. Kinderen verzamelen inderdaad ontzettend veel speelgoed. Toen de mijne wat ouder werden heb ik wel wat planken teruggewonnen door een boel speelgoed naar hun slaapkamers te doen.

    Kun je niet wat verkopen op Koninginnedag? Mijn kinderen hebben grootse plannen. Nu moet ik alleen voorkomen dat ze die dag niet onmiddellijk nieuwe troep aanschaffen.


  6. 🙂


  7. Mijn oudere zus had een goed systeem, speelgoed dat ze een tijdje niet gebruikten stak ze weg. Op momenten dat de kinderen zich verveelden mochten ze naar ‘de kast’ om ‘te kopen’. Het ‘kopen’ was wisselen van speelgoed. Dus er moest speelgoed in de ‘winkel’ om speelgoed ‘uit de winkel’ te krijgen. Ze deed dit niet al te vaak, een keer in de maand of zo. Speelgoed dat ‘de winkel’ (de kast) lang niet meer uitkwam ‘verdween’ naar de kringloop… Hoe dan ook, op die manier werd het speelgoed dat in huis lag sterk binnen de perken gehouden. Soms vervelen kinderen zich ook door het ‘teveel’, of blijken ze een tijdlang toch alleen maar met één of twee dingen te spelen. Enfin, ondertussen zijn zus’ kinderen al volwassen, maar ik weet dat het wel werkte, dat systeem…


  8. Mijn ervaring is ook dat een aparte speelruimte zonder moeder of vader er mee in, minder gebruikt zal worden dan de living.
    Twaalf jaar doorbijten met een hoop curverboxen naast elkaar, meid!
    En hopen dat sinterklaas bij de bomma een gierigaard is. Idem kerst.
    O, en scheiden zoals in mijn geval is helemaal desastreus, er poppen langs alle kanten nieuwe grootouders op en ze verjaren in alle huishoudens.


  9. Grappig, iedereen denkt dat ik met de ‘tijdelijke opslagruimte voor het speelgoed’ onze living bedoel, maar dat is niet zo. We hebben het speelgoed in een andere ruimte staan en de kinderen krijgen daar wat uit als ze eerst het vorige speelgoed opruimen. Zover zijn we nu al. Maar die opslagruimte is voor een ander doel bestemd en daarom zou ik ze leeg willen. U mag altijd een gokje wagen…


  10. Goh, ik ga hier ook eens een grote opruimactie moeten houden. Maar ze gaan helpen, hoor (al weten ze dat nog niet)! Tijd om eens het één en ander definitief op te bergen (dat weten ze ook nog niet).



Geef een reactie

