h1

Een stokje

27 maart 2009

Ik heb een stokje gekregen van Rozebril.

Spelregels zijn als volgt: 1) Beantwoord de vragen, waarbij je éen minder leuke vraag vervangt door een nieuwe. 2) voeg een nieuwe vraag toe.

Wat op dit moment mijn obsessie is 
Bloggen en blogs lezen, denk ik. Als excuus roep ik in dat ik nog maar enkele maanden in het bloglandschap vertoef. Mijn obsessies blijven nooit duren.

Wat ik nu draag 
Mijn pyama. Vandaag heeft manlief een dagje vakantie en is hij met de kinderen naar school gefietst. En ik neem de tijd om rustig in gang te schieten.

Doe ik vaak een dutje?
Eigenlijk niet. Mijn ouders deden dat vaak en ik had een hekelijk aan die stille uren in huis zonder hen.

Wie ik het laatst een knuffel heb gegeven  
Mijn man en kinderen. Allemaal knuffelaars.

Wat ik zou willen veranderen 
Ik zou vier perfect gezonde kinderen willen hebben.

Wat ik vanavond eet 
Gestoofd witloof met een kalfslapje en aardappeltjes.

Mijn laatste aanschaf  
Daar moet ik diep over nadenken. Puur voor mezelf… Een fotokader in een winkel die uitverkoop houdt.

Naar welk geluid ik nu luister
Een cd uit de Klara Top75.

Favoriete weertype 
Zon! Op een koude winterdag of een prille lentedag of een warme zomerdag, dat maakt niet uit. (Ik ben benieuwd wie hier iets anders zou schrijven dan ‘zon’.)

Mijn doel 
Een warm gelukkig gezin.

Zeg iets tegen de persoon die je getagged heeft.
Rozebril, je blog straalt rust en evenwicht en stabiliteit uit. Altijd leuke onderwerpen en vlot geschreven. Geen wonder dat hij de kranten haalt! En dan zwijg ik nog over blog nummer 2 waar de creativiteit enorm aanstekelijk werkt.

Favoriete vakantieplek  
Ik geniet enorm van onze jaarlijkse skivakantie. Wegens de kinderen gaan we voorlopig elk jaar naar dezelfde bestemming (u weet wel – of u weet het niet, als u ons niet zo goed kent – voorspelbaarheid, routine,… zijn belangrijk in ons gezin), maar dat maakt me niet uit als ik zie hoeveel rust dat oplevert. Ik hou ook van de zee. Eigenlijk hou ik van alle reisbestemmingen. Ik reis enorm graag, maar omdat steeds naar een andere bestemming reizen synoniem is voor ONvoorspelbaarheid en GEEN routine durven we het op dit moment nog niet aan om echt rond te reizen met de kinderen. Hopelijk zal dat ooit wel lukken. Maar af en toe knijpen manlief en ik er voor enkele dagen samen tussenuit.

Films die ik keer op keer kan bekijken
Ik ben dol op Four weddings and a funeral. Elke keer als die op televisie is, pik ik toch wel een stukje mee.

Favoriete theesmaak 
Andalousia van Lipton!

Het boek dat ik momenteel lees
Wiet Waterlanders en de kleine Caroluscode van Mark Tijsmans (de acteur en ketnetwrapper en zanger en schrijver) en Lelieblank, Scharlakenrood van Michel Faber. Allebei pas meegenomen uit de bib en allebei dik (de tweede zelfs superdik) en ik weet niet goed welke ik nu eerst ga uitlezen (ik ben een weegschaal, weet u nog :-)).

Wat mij op dit moment veel plezier geeft, maar tegelijkertijd ook schuldgevoelens
Bloggen en blogs lezen. Steek ik in verhouding veel te veel tijd in. Maar ik geniet van de nieuwe anonieme contacten. Heel raar.

Wat wil ik ooit nog doen? 
Een wereldreis maken.

Wat wens ik mijn kinderen toe 
Dat ze hun geluk vinden in hun leven.

Welke kwaliteit zou ik willen hebben 
Ik zou geduldig willen zijn. Hangt een beetje samen met ‘beter bestand zijn tegen een slaaptekort’.

Noem één van je kwaliteiten
Ik ben een doorzetter.

Waar wacht ik op?
Op rust in mijn hoofd.

Heb je een tic of kenmerkende eigenschap?
Ik ben nogal impulsief bij momenten. En ik neem vaak wat te veel hooi op mijn vork.

Ik merk dat ik geen enkele vraag zo vervelend vond dat ik ze wou veranderen. Dus kan ik ook geen vraag toevoegen, want als we allemaal zo beginnen zou de lijst eindeloos lang worden.

Ik geef het stokje door aan Nike, Lien, Tijdtussendoor en Zapnimf. En misschien worden sommige lezers hierdoor overtuigd om (opnieuw?) te beginnen te bloggen. Hint, hint voor Anna…

8 reacties

  1. als ik ergens op een blog lees dat ik weer moet beginnen dan kriebelt het dat het niet meer schoon is.
    En vandaag heb ik dan nog een dagje vrij, een blog aanmaken is zo gebeurd… 🙂
    En ik kan u dus nu wel verzekeren, ookal stop je met bloggen, die verslaving gaat dus niet meer weg he.


  2. Leuk…in het weekend maak ik er tijd voor!

    @annava:Doen meid 😉


  3. Komt goed uit. Zat me net af te vragen wat er vandaag uit mijn pen zou vloeien.


  4. Ik vind dit een van de leukste stokjes die al de ronde gedaan hebben, voora


  5. oeps… ik ga verder: vooral door de leuke weetjes die je te wete komt van de medebloggers.
    Ik kan ook, net als jij, heel erg genieten van de contacten met andere bloggers. De meeste zijn anoniem, maar ik heb een paar bloggers al in het echt ontmoet en dat is zo leuk! Het lijkt dan alsof je elkaar al jaren kent (je weet ook veel van elkaar en hebt altijd een gespreksonderwerp). Een uurtje geleden kwam hier een blogger langs om één van de keukentjes die ik maakte te kopen en vanavond ga ik op bezoek bij een andere blogger die ook in Leuven woont. Ik vind bloggen dus een héél sociaal tijdverdrijf 😉

    Ik ben trouwens een beetje ontroerd door wat je schreef bij de vraag “zeg iets over de persoon die je getagged heeft”. Ik vind dat echt een compliment, bedankt!


  6. Ola Pola!

    Maak een vraag bij??
    Ocharme die laatste die die stok in zijn bus krijgt.


  7. @ rozebril: ik vond dat ook een superleuk stokje, om dezelfde reden. Bloggers in het echt ontmoeten lijkt me wel leuk, maar schrikt me tegelijkertijd ook af, want wat als ze heel anders zijn dan ik me had ingebeeld? Een niet zo leuke herinnering aan een logeerpartijtje bij een pennevriendin schrikt me wat af, denk ik.

    @ annava: een blog, een blog, een blog! Talent mag je niet laten liggen, daar moet je wat mee doen!

    @ zapnimf: van die laatste zullen we dan héél veel weten. Ben je aan het wachten om die laatste te worden?


  8. […] half-getagd (ja dat kan ook tegenwoordig) door Lichtindeduisternis. Ze vermelde gewoon mijn naam in dat postje dus vind ik dat ik het recht heb om dat als tag te […]



Geef een reactie

