h1

Handwerksessies

29 maart 2009

Waar halen al die mama’s al die tijd om op zo’n korte tijd zoveel mooie dingen in elkaar te naaien? Als ik dat zie, wil ik mijn naaimachine boven halen om ook wat rokjes en jurkjes in elkaar te flansen voor mijn meisjes. En een paar shortjes voor mijn jongens. Zeker nu de zon weer van de partij was vandaag. Helaas duurt dat uren bij mij, voor zoiets af is. Bovendien ben ik mijn naaimachine (nog) niet goed gewoon. Ik heb enkele jaren naailes gevolgd (heel gezellig, met zo’n groep vrouwen samen) met de naaimachine van mijn moeder. Het ding was meer dan 30 jaar oud, maar deed het fantastisch. Maar ik moest ze na die jaren naailes wel teruggeven. Mijn schoonmoeder heeft me dan kort daarna een naaimachine cadeau gedaan, maar ik heb sindsdien niet echt veel meer genaaid. Vierde kind gekregen enzo, nog altijd aan het werk, u kent het wel (of niet). Enfin, eigenlijk doet dat allemaal niet veel terzake. Het punt is dat ik ook allerlei mooie kledingstukken wil gaan maken, maar daarvoor moet een dag eerst uit 26 uur bestaan… Of ik moet terug naailes gaan volgen. Of met een groepje vrouwen elke week of om de twee weken bijeen komen om iets te maken. Geïnteresseerden? Ik kan lekkere cake bakken.

10 reacties

  1. Ik ben daar zo jaloers op, op vrouwen die zelf kleertjes kunnen maken. Ik zou graag kunnen naaien, al was het maar om een sober T-shirtje te ‘pimpen’. En ik heb al vaak gedacht om eens naailes te volgen, maar ik vrees dat ik te onhandig en ongeduldig ben daarvoor…


  2. Dolgraag … jammer genoeg wil ik zoveel en telt mijn dag ook maar 24u.


  3. Geweldig idee. Lijkt mij veel leuker dan naailes. Fijn van elkaar leren.


  4. Op een andere blogstek zijn ze ondertussen al aan het breien, hier wil men gaan naaien, er bougeert wat in bloggenland. (Helaas zijn geen van beide spek voor mijn bek.)


  5. 26u? Doe er mij maar meteen 30 🙂
    En als het clubje er komt: ik kan een beetje naaien, en ik bak ook heel graag! Geweldig idee!


  6. Ik zou direct afkomen moest ik 1) een naaimachine hebben, 2) met het ding kunnen werken en 3) we wat dichter bij elkaar zouden wonen (heb ik dat nu gedroomd of woon je echt in Gent?)


  7. Ah ja… en mijn kinderen zouden dan op woensdag voor het eten kunnen zorgen 😉


  8. @ Nike: ik ben ook niet van de geduldigste en niet superhandig, maar met wat hulp geraak je ver

    @ Annelyse: en als we het nu eens beperken tot een keer per maand een avondje? Een vrouwenavondje…

    @ Zapnimf: …waar de niet-naaisters ons kunnen entertainen…

    @ Saartje: …en wie wil eigen baksel kan meebrengen…

    @ toileciree: …of dat van haar kinderen. En ik woon dichterbij dan je denkt, en nee, niet in Gent.


  9. Ik had nooit interesse in naaien, mijn moeder kan dat zeer goed maar het leek me niks voor mij. En laatst dacht in ineens: misschien moet ik eens naailes gaan volgen. En zie, het is hip!
    Niet in Gent? Dichter bij Brugge of verder van Brugge dan? Ik heb geen idee waar toileciree woont…


  10. Naailes is dan juist zo gezellig.



Geef een reactie

