h1

Shoppen

9 april 2009

Vandaag eindelijk met de kinderen lente/zomerkleren gaan kopen. Normaal doe ik dat veel sneller, om er vanaf te zijn. En normaal doe ik dat in het weekend, met maximaal twee kinderen per keer. De andere helft blijft dan thuis bij de papa. Maar vandaag heb ik ze allevier tegelijk meegenomen. En het ging goed, wonderwel goed.
Wij hebben vier heel verschillende kinderen. En dat bleek ook vandaag.
Voor zoonlief (onze oudste zoon) is kleren kopen een noodzakelijk kwaad. Hij past wat hij moet passen, zegt wat hij mooi en niet mooi vindt en we kopen wat hij nodig heeft.
Zoonlief 2 (de jongste zoon dus) ziet overal mooie dingen en wil vanalles kopen, of hij dat nu nodig heeft of niet. Ik kan me voorstellen dat ik ooit echt met hem ga winkelen. Hij combineert ook moeiteloos de juiste stukken bij elkaar, terwijl onze oudste zoon ’s morgens soms met de gekste combinaties naar beneden komt.
Onze oudste dochter weet soms wel wat ze wil en soms niet, struikelt over het soort stof of het etiket in een kledingstuk en verliest af en toe de pedalen tijdens het winkelen. En af en toe wil ze ineens niets meer passen. Dan heeft ze het gehad en dan is er geen land meer mee te bezeilen.
En de jongste dochter, tja, de jongste dochter. Die vindt zichzelf en alle kleren die ze past prachtig. En ze heeft nog gelijk ook. Die wordt nog fotomodel.

6 reacties

  1. wat een leuk postje zeg!
    Tgo, ik ben blij dat ik nu nog (ongeveer) volledig zelf kan beslissen wat ik koop en vooral: wat ik laat liggen.


  2. Jij weet echt wel van aanpakken … Chapeau, zo met 4 kinderen.Leuk postje ook.


  3. @ annava: Ik maak mezelf wijs dat ik nog altijd zelf beslis wat ze uiteindelijk wel of niet krijgen. Maar ik moet wel toegeven dat ik hen toch o zo graag gun wat ze willen hebben, en hen dus af en toe toch verwen. Ik praat dat dan goed met het argument dat ze geen dure kleren krijgen, maar dat is natuurlijk nonsens, want ze zijn nog te klein om dat te weten. Af en toe lopen ze ook wel eens rond in iets dat ik eigenlijk niet zo mooi vind, maar dat zij prachtig vinden, en dan ben ik blij omdat zij er blij mee zijn. Kwestie van de zaken in evenwicht te houden ;-).


  4. Met vier kinderen tegelijk gaan shoppen? Respect!


  5. De oudste koopt zelf en de rest is nog tevreden met de bergen kledij die de vriendinnen hier afzetten. O o o, wat ben ik tevreden dat ik het klerenshoppen mag overslaan met vier kinderen.


  6. Leuk omschreven hoe je 4 kinderen zo verschillen in zoiets ‘banaals’ als kleren kopen.

    Sinds mijn meisjes er zijn, schep ik evenveel (of misschien zelfs meer) plezier in het kopen van kleertjes voor hun in plaats van voor mij. En tot nu toe kan ik nog helemaal zelf kiezen (mits wat bijsturing) wat ik koop voor hen ūüôā



Geef een reactie

