h1

Wat hebben we de afgelopen dagen geleerd?

21 april 2009
  • Niet alle blogs zijn even interessant, bij nader inzien. Zoals ik eerder al vertelde, heb ik een tijdje niet veel internetverbinding én niet veel tijd gehad. Bijgevolg had ik mijn bloglines bijna een week niet geopend. En dat terwijl veel bloggers veel schrijven. U kunt zich inbeelden dat ik veel te lezen had, toen ik terug over internet beschikte en een beetje tijd over had. En wat bleek? Sommige blogberichtjes wou ik direct lezen en andere helemaal niet. Dus heb ik een tiental blogs uit mijn bloglines gekieperd. Voelt goed aan.
  • Dochterlief heeft nog eens een duik in het water gewaagd en vindt de temperatuur nu wel doenbaar. Er wordt dus weer gezwommen! Joepie! (Voor de kinderen dan, want ik zwem niet graag.)
  • Tennissen is leuk. Ik sloeg tijdens de eerste les minder over de bal dan pakweg 25 jaar geleden. En ik genoot er veel meer dan toen. De motivatie is groter. Ik voel me zelfverzekerder dan toen. Enfin, laat ik niet afdwalen en u niet vervelen met bespiegelingen over mijn jeugd. Tennissen is dus leuk. En als ik het wat kan, ga ik heerlijk op een bal kunnen meppen als ik me eens wil afreageren.
  • De verhouding tussen mijn twee jobs verandert stilaan. Meer van het ene en minder van het andere. En eigenlijk vind ik dat goed zo.
  • Sommige mensen laten onder een valse naam reacties achter op mijn blog. Maar ik heb de snoodaards ontmaskerd. Ha!
  • Onkruid groeit snel. Veel te snel.
  • Ik hou nog steeds niet van huishoudelijk werk.
  • Ik wil echt leuke jurkjes voor mijn dochters beginnen te naaien. Maar wanneer?
15 reacties

  1. Oef! Gelukkig heb je mij niet uit je blogroll gekieperd 🙂


  2. en mijn blog en ik hebben je schrapavontuur ook overleefd!
    Twee jobs, het blijft me fascineren. Ik vraag me dan direct allerlei dingen af zoals: zijn het dan twee totaal verschillende zaken omdat je van afwisseling houdt? Koos je er bewust voor, zo twee jobs aannemen of was het meer een noodzaak?
    Misschien moet ik maar stoppen met zo nieuwschierig te zijn.


  3. Je openhartigheid raakt me.


  4. @ rozebril en annava: natúúrlijk overleven jullie mijn schrapavontuur! Twee van mijn favoriete blogs. Ik moet mijn blogroll trouwens dringend aanpassen, want die is veel te kort 😉
    @ annava: mijn jobs zijn heel verschillend. Ik heb altijd meer dan een job gedaan omdat ik van de afwisseling hou. Ik ben dingen snel beu (heb – gedeeltelijk door omstandigheden – ook al heel wat verschillende dingen gedaan) en de afwisseling zorgt ervoor dat ik mijn job(s) leuk blijf vinden.
    @ Annelies: wat bedoel je precies? Je maakt me nieuwsgierig.


  5. Ik denk dat ik één van die tiental blogs bent dat je uit je blogroll gekieperd hebt maar ik kan mij vergissen natuurlijk. Mijn reactie was dan ook wat overdreven. Het is je volste recht om grote kuis te houden. Ik zou er ook een aantal kunnen missen maar ik heb het lef niet.


  6. @ Annelies: ik heb mijn blogroll niet aangepast, maar uit bloglines (www.bloglines.com eigenlijk) een tiental van de tientallen blogs die ik volg, geschrapt, vooral blogs van mannen. Die schrijven toch anders en over andere onderwerpen dan vrouwen. In mijn blogroll staan véél minder blogs dan ik lees, gewoon omdat ik het een vervelend werkje vind om die lijst aan te vullen. Maar ik zal er binnenkort eens werk van maken, en dan sta jij er zeker bij! Dan kunnen nog meer mensen de weg vinden naar Warre en Lomme.


  7. ik vind die blogroll aanpassen ook een vervelend werkske
    ik vergeet gewoon hoe dat moet
    maar dat abonnement via wordpress vind ik suuuuuper!

    dat van dat naaien herken ik volledig maar bij mij is de vraag niet allen “wanneer?” maar ook “met wat?” en “HOE????” 🙂


  8. Tijd dat we met z’n allen eens wat naailessen volgen, me dunkt.


  9. Ik vind het bij momenten ook jammer dat ik niet kan breien (gewoon rechtdoor lukt wel, maar ik wil dingen maken met mouwen en knopen of een rits…) en naaien. Mijn moeder kon dat wel en heeft leuke kleren voor mij en mijn barbies gemaakt. Maar elke keer ik denk “en nu ga ik lessen volgen” besef ik tegelijk ook dat ik waarschijnlijk toch nooit tijd zal maken om mij effectief aan het naaien te zetten. Gelukkig zijn er genoeg winkels waar je leuke kinderkleding tegen betaalbare prijzen kan vinden!!


  10. Ik wil die blogroll van mij ook al lang eens aanpassen. Maar ik vind dat zo tijdrovend…ik denk dat ik dat in de winter eens doe 😉


  11. Huh? Ik dacht dat ik hier een lange commentaar op gegeven had. Heb je hem gewist? Of is er iets misgelopen bij het posten ervan?


  12. Iets van jou wissen, Zapnimf? Zou ik nóóit doen ;-)! Nee, ik denk dat er iets mis is gegaan met het posten. Ik ben nu natuurlijk wel razend nieuwsgierig, dus wil je die lange commentaar alsjeblieft opnieuw schrijven? (Is dat niet lief gevraagd? Dat kan je toch niet weigeren?)


  13. Ik heb je net in mijn roll gezet. Wou ik allang eens doen maar mijn ouwe computer heeft met momenten kuren en het ging niet. En ik zag vandaag dat je bij mij nog komt lezen 😉

    Wat dat naaien betreft: ik heb daar laatst ook aan gedacht. En toen ben ik maar beginnen haken. Moet ik dringend eens een postje aan wijden trouwens.


  14. Waarom zouden mensen onder een valse naam comments posten? Of deden ze dat om te lachen?
    Ik heb dat ook dat ik bepaalde blogs liever lees dan andere, maar dat is maar normaal zeker? : )


  15. @ Tess: het was inderdaad een grap, van manlief. Ik kreeg de indruk dat ik een anonieme ‘aanbidder’ had, vertelde hem daar ook over. Hij zat dan stilletjes in zichzelf te gniffelen waarschijnlijk. Maar ik heb hem dus ontmaskerd!



Geef een reactie

