h1

Wasmachine

2 mei 2009

Soms vind ik toch nogal wat in de wasmachine als ik het deurtje opentrek. Enkele dagen geleden nog een stukje Lego. Ooit nog gevonden: haarspeldjes, knikkers, elastieken, stukjes van een papieren zakdoek (gruwelijk – die stukjes kleven dan aan álle kleren!) een briefje van 5 euro, muntstukken, een wasco, een steen, een veiligheidsspeld,…
Ik weet het, allemaal te vermijden als je eerst de zakken goed leegmaakt. Maar ik wed dat het u ook al overkomen is. Wat vindt u zoal in uw wasmachine?

10 reacties

  1. Kiezeltjes (mijn jongste steekt dat altijd in haar zakken), haarspeldjes, geld,… maar het allerergste: een pakje kauwgom dat was opengegaan en zo mijn nieuwe t-shirt ruïneerde


  2. Regelmatig! Die papieren zakdoekjes zijn echt verschrikkelijk. Ik heb geleerd om Grote Pruts zijn zakken goed te controleren voor ik de machine aanzet. Hij is namelijk verzamelaar. Noten, eikels, stenen, takjes… alles is al meegewassen geweest. Maar Manlief mag zelf zijn zakken leegmaken, niet dat hij dit altijd doet. Hij heeft de gewoonte om altijd een theezakje in zijn zak te steken en dit blijft er vaak inzitten. Bah, wat een viezigheid. Overal theeprut en het ergste is dat uwe was dan niet eens fris ruikt maar naar thee.


  3. De typische dingen die jij hier schrijft, maar dan vooral stenen, stenen en nog eens stenen. Mijn kinderen zijn er bezeten van. Het ergste tot nu toe was een verpulverde denneappel of drie die in een jaszak waren blijven steken.


  4. Ik ooit teruggevonden: mijn verlovingsring. Was die al een paar dagen kwijt en bij het douchen in een washandje blijven steken. Ik deed het deurtje open en bovenop de handdoeken lag ie mooi te blinken!


  5. Bruine centen van 1, 2 en 5 cent die er dan wel echt schit-ter-end als koper uitkomen! En voor de rest al wat er hier boven al beschreven is: van superzeldzame stenen -sic- tot takken, knikkers, papieren zakdoeken natuurlijk, lego, knopen, haarspelden, rekkers, papieren geld,…


  6. Ik vind hier heel vaak stenen, geld,knikkers,…
    Zakken contoleren blijft de boodschap 😉


  7. ik hou het meestal bij papieren zakdoeken. De zakken leeg ik over het algemeen grondig, de verzamelwoede van mijn jongste kennend. En wat ik ook al eens vind: een tampon die uit zijn plastiekje dreigt te knappen. Of zo’n ingepakt inlegkruisje.


  8. Herkenbaar! Ook balpennen vind ik regelmatig. Nadien schrijven die nog gewoon zoals voorheen.


  9. mijn bankkaart die ik na het tanken in mijn achterzak gepropt had… ze werkte nog! 🙂


  10. Ik vind meestal geldstukken (verdwijnt dan nadien in een apart potje, ze moeten er maar leren zorg voor dragen), eens een haarspeldje en de afgrijselijke papieren zakdoekjes (steevast in de donkere was – heb er ooit zelf een postje over geschreven), maar gelukkig is er dan voor het meeste de droogkast



Geef een reactie

