h1

To go or not to go – part three

15 mei 2009

De trouwe lezers zullen nog wel weten dat ik heel graag naar E. in S. wou. En anders kan u hier en hier bijbenen met dit verhaal.

Wel, manlief en ik zijn naar S. geweest. En vanuit S. naar het paradijselijke eiland R. in M. En het was fántástisch. We hebben er 200% van genoten. Batterijen helemaal opgeladen.
Onze kinderen waren in goede handen, bij A. & J., T. & S., L. & W., P. & B. en J. & G. en mijn allerliefste schoonouders. (Nee, ik heb niet zóveel kinderen, voor het geval u zou beginnen te tellen. De drie oudsten zijn op verschillende adressen geweest. En nee, ik vergis me niet als u nog eens zou beginnen te tellen: A. & J. hebben enkele dagen op onze twee zonen gepast.) Nogmaals hartelijk dank daarvoor, lieve vrienden (de schoonouders ook, maar die lezen niet mee, want hebben geen computer).

We hebben kunnen zien hoe E. en D. en hun kinderen daar leven. We hebben enkele van hun vrienden leren kennen. We hebben kunnen bijpraten. (Tussen haakjes: ik wist dat ik soms veel praat, maar dat het zó erg kan zijn, nee, dat wist ik niet. Ik leek soms wel een wekker die afliep.) We hebben enkele dagen genoten van zon, zee en strand. We hebben indrukwekkende en interessante musea en gebouwen gezien. We hebben leuke souvenirs gevonden voor onze kinderen, we hebben wat dingetjes voor onszelf gevonden (soms na een hele zoektocht – bewondering voor het geduld van E.!). En we hebben héérlijk gegeten! Ik wou een plaatselijk kookboek meebrengen, maar kon niet kiezen (de weegschaal in mij, u kent dat excuus al). 

Kortom, het was een droomvakantie. Bedankt, E. en D.!

Voor de mensen die me kennen: ik heb een nieuwe blog aangemaakt. Klik daarvoor hier en voer het paswoord in. Dat paswoord is de naam van manlief gevolgd door de naam van de gemeente waar we wonen, aan elkaar, zonder hoofdletters.
Voor de andere lezers: sorry dat ik jullie niet laat meegenieten van de sfeerbeelden en een wat gedetailleerder verslag van de reis, maar mijn relatieve anonimiteit is me nogal dierbaar.

9 reacties

  1. Kan deug doen, zo ons weg met alleen je man! Nu ben ik wel benieuwd waar S. juist is 😉


  2. Wat kan dat toch zalig zijn, er zo op uit met Manlief zonder kinderen.


  3. Lichtindeduisternis kookt, op vakantie, … wat volgt er nog:)
    Ik begrijp maar al te goed dat je het niet door iedereen laat lezen! Ik zou dat ook niet doen.
    Leuk dat het zo zalig was. Goede keuze dus!


  4. @ rozebril, prutsen en annava: het is wel duidelijk wie op vrijdag werkt / niet werkt ;-). Misschien moet ik jullie toch eens uitnodigen voor een terrasje op vrijdag en mijn anonimiteit opgeven :-)?


  5. Leuk dat jullie er zo van genoten hebben! Het klinkt in elk geval als een zalige, deugddoende vakantie…


  6. Leuk dat het zo fantastisch goed meegevallen is, zeker omdat je zo hard twijfelde om te gaan.


  7. Jullie kunnen er weer tegen 😉


  8. Hallo!
    Sorry voor mijn late reacties, ik had het systeem van reacties ontdekken op mijn eigen blog noet niet zo goed door 😉 Ik heb stage gedaan in Erps-Kwerps, de Klimop… =)
    Groetjes!!


  9. Kan je geen tipje van de sluier lichten? Al was het maar in welk continent S. ligt? Ik heb er mijn hoofd al over gebroken…



Geef een reactie

