h1

Jarig

19 mei 2009

Dochterlief (de jongste) is jarig vandaag. Ze is 6 geworden. Ze keek er al weken naar uit, was de laatste week echt aan het aftellen. We wisten al lang welk geschenk ze wilde hebben (gemakkelijk!) en wat ze wil eten vanavond (kijk maar op mijn kookblog). Gisteren heeft ze de verjaardagskoffer van de klas samen met haar zus gevuld (lievelingsmuziek, lievelingsspelletje, lievelingsboek, enz.). We hadden al een cadeau voor de klas gekocht (een prinsessenpuzzel) en gisteren heb ik twee cakes gebakken voor de klasgenootjes en de juffen. Vroeger trakteerde de jarige met individuele traktaties (iets lekkers of een speelgoedje,…), maar dat mag niet meer. Liever iets dat de kinderen samen in de klas kunnen opeten en/of een geschenk dat in de klas blijft. Puzzel, cakes en verjaardagskoffer hebben we vanmorgen naast de verjaardagsstoel gelegd. Vanavond zal ik onze jarige kunnen afhalen met de nodige ballonnen én een prachtige kroon. Ja, daar wordt werk van gemaakt op onze school. Heel leuk.

En nu mag ik een maand lang zeggen dat mijn kinderen 9, 8, 7 en 6 jaar. Dat slaat altijd in. Dat gaat dan als volgt:
“Hoeveel kinderen heeft u?”
“Vier.”
“Vier?! Amai. En hoe oud zijn ze?”
“9, 8, 7 en 6.”
“…”
Gevolgd door klassiekers als: “Dat is ook goed voort gedaan.” en “Dat is ook snel na elkaar.” en “Dat zal ook wel druk zijn.” en “Dan weet u ook wel wat doen” en “Dan werkt u niet meer zeker?”

Welke reactie had u in gedachten?

13 reacties

  1. Zoiets als ‘gefeliciteerd!!’ gevolgd door respect voor de moeder van vier kinderen..


  2. Wauw, elk jaar eentje!!! Ik heb vier jaar nodig gehad om te recupereren van de eerste zwangerschap (grapje). Proficiat aan de grote meid (en mama natuurlijk)! En idd, zoals Knofje zegt: respect!


  3. Jij bent op je hoofd gevalen zeker 😉
    Neenee, grapje hè! Ik vind het geweldig, het moet een drukke, maar vooral gezellige, boel zijn daar bij jullie!
    Proficiat aan je dochtertje!


  4. You are superwoman ;o)


  5. Hier ben ik weer … Ben een tijdje weg geweest … Op vakantie naar E en D in S. … Hier moest ik toch op reageren. Je hebt dat geweldig gedaan en doet dat geweldig … My hero. Jeff


  6. Straffe madam!
    Mag ik dat zeggen?
    En proficiat natuurlijk!


  7. Liever jij dan ik, denk ik spontaan. Maar ik bewonder je ook heel erg, hoor!


  8. ‘Amai’ is het eerste wat bij mij opkomt. Naast: als het zo’n dag was als vandaag, dan hadden die allemaal op rij komen bleiten en had ik er 4 ipv 2 te troosten. Plus mijzelf 😉

    Proficiat aan het feestvarkentje!


  9. Mijn reactie? Dat ik er ook vier heb 😀

    15, 13, 11 en 9 zijn ze. De jongste 2 zijn wel niet ‘de mijne’, maar ze wonen bijna fulltime bij ons, dus zijn het ook ‘de mijne’.

    Proficiat aan de jongste (en aan jou) met haar verjaardag!


  10. Proficiat aan je 6-jarige meid!

    Mijn eerste reactie zou zijn: “Wow, das veel en snel”
    Maar ook, achteraf dan: “heel druk en hectisch, maar wslk ook supergezellig”


  11. Ik val in herhaling maar : respect! En dat ik denk dat er bij jullie geen saaie momenten zijn waarsschijnlijk 🙂


  12. Een beetje laat maar een hele dikke proficiat voor de jarige.
    En voor de rest, ik heb er ook vier, met telkens twee à drie jaar tussen, en ik kreeg/krijg identieke reacties, vooral over de drukte, zeker als ze horen dat ik nog steeds fulltime werk.
    En ivm het geringe leeftijdsverschil, ik moet toegeven dat ik dat soms ook wel denk “oei, zo snel op elkaar”, maar ik denk dat alleen (omdat ik dat zelf niet zou zien zitten), ik zeg dat nooit omdat dat uiteindelijk een persoonlijke keuze is (allez, meestal toch)


  13. Vruchtbaar en zot!
    (ik mag dat zeggen… uit ervaring)



Geef een reactie

