h1

Mijn restaurant

21 mei 2009

Net als half Vlaanderen volgen wij ‘Mijn restaurant’ op vtm. Soms met een half oog, terwijl we intussen de vaatwasser inladen, soms met volle aandacht. Vandaag eventjes met volle aandacht toen Diest en Turnhout zichzelf moesten verdedigen. Enige realiteitszin ontbrak toch in Turnhout, vond ik. Ik hoor Wendy nog zeggen: “Wij hebben alle kritiek altijd ter harte genomen…” Wel, wel. En waarom proeft Kris dan nog altijd niet? En waarom blijft iedereen dan kritiek geven op de producten?
Ik kan geen proefondervindelijk oordeel geven, want ik heb nog nooit in ’t Gerecht gegeten (en ben op basis van de commentaren ook niet geneigd om dat te gaan doen), maar als ik op de commentaren in de uitzendingen mag afgaan, is Kris een kok voor in een eetcafé. Niet voor in een restaurant.
Overigens, is het al niet van meet af aan duidelijk dat Dell’Anno zou moeten winnen? Alleen daar wordt de keuken keer op keer geroemd. En het beste restaurant moet toch winnen? En het beste restaurant is toch het restaurant waar je het lekkerste eten krijgt? Van een slechte keuken een goede maken is volgens mij véél moeilijker dan van een slechte bediening een goede maken. ’s Nachts je interieur aanpassen, dat kan iedereen. Een tafel schikken volgens bepaalde afspraken is niet echt een kunst. Maar lekker koken, dat is niet iedereen gegeven. En dat leer je ook niet in een-twee-drie.
En nog iets. Zouden de verliezers van dit programma echte verliezers zijn? Volgens mij hebben de deelnemers allemaal een plan B klaar in geval ze zouden verliezen. Die starten allemaal zó een ander restaurant. En profiteren van de gratis reclame die ze in dit programma hebben gekregen. Zou ik daar dan gaan eten? In Dell’Anno wel, mocht ik de kans krijgen. Bij Ann en Tom (en Rob – heeft die Rob trouwens iets met Ann? Wat denkt u? Volgens mij wel. Roddel, roddel, roddel) misschien ook wel. Bij de anderen, inclusief de afvallers tot nu toe, niet. En u?

9 reacties

  1. Ik denk niets, ik volg het niet.
    Die stress in de keuken, dat kapsel van Rani (ja, sorry ik vind dat afschuwelijk), gestress overal…
    Ik kan dat niet goed aan op tv. Geef mij maar wat rust. Maar eigenlijk ben ik wel een seut op televisioneel gebied dus naar mij moet je alvast niet luisteren.
    Maar hoe jij het hier omschrijft, geef ik je wel volledig gelijk! En als Dell’Anno het lekkerste eten heeft, mogen zij van mij openblijven:)


  2. Ik volg met een half oog. Gisteren heb ik echter niks gezien, dus daarover kan ik niet meepraten. West-Vlaanderen zou volgens mij de terechte winnaar zijn. Ik denk ook wel dat ik daar het lekkerste zou eten. De prijs voor sympathiekste duo krijgt Limburg toch wel van mij. Of zou dit komen omdat ik zelf van Limburg ben?


  3. Oh ja, en denk je echt dat An iets met Rob zou hebben? Daar had ik eigenlijk nog totaal niet aan gedacht. Maar ik moet toegeven dat ik op dat vlak wel een beetje achterlijk ben 😉 (ik zie zoiets nooit)
    Die Kris of die kok van Diest (is het nu Rebecca of Debora?) zullen het toch wel niet zo gemakkelijk krijgen, denk ik.


  4. Ik ben zelf uit de buurt van Turnhout en daarom volg ik het ook maar ik heb eerlijk gezegd geen enkele symphatie voor het ’t Gerecht. Hij ‘heeft’ het niet echt en wendy kan ook beter een andere job zoeken. Kortrijk zal een terechte winnaar worden denk ik…


  5. Ik heb gisteren eens naar een volledige aflevering gekeken en ik erger mij kapot aan Chris en Wendy. Die Chris staat toch nooit te koken hè? Altijd maar zagen en klagen en met zijn handen draaien. ’t Is precies alsof hij in zijn goal op de voetbal staat. En maar commentaar geven op de andere. Ik zie Claudio toch zoveel niet met zijn handen draaien hoor…
    En het enige wat Wendy doet tegen de camera is ook zagen en klagen. Voor iemand met een Engelse vader praat ze toch wel slecht Engels?
    Ergeren dat ik mij gisteren gedaan heb, het was niet te doen. Dat ze er Turnhout maar snel uit kieperen!


  6. Ik zou wel eens bij Dell’Anno willen eten. Afgaande op de comentaren moet het wel de moeite zijn. Ik hoop dat ze winnen. Die Ann en co vertrouw ik voor geen haar, volgens mij is dat een type die iets met Rob heeft omdat haar dat goed uitkomt. Waarom is ze anders zoooo goed bevriend met de hyper goedgelovige Tom. Qua geroddel kan dit tellen:-)


  7. Ik vind dat zalig, dat programma. Ik kan daar zo ongelofelijk naar uitkijken. Ik nestel mij dan tegen dat het begint in bed en kijk daar tv: pure ontspanning! Ik zou wel bij Dell’anno willen gaan eten, als ze winnen, want nu, met die camera’s zou ik niet doen (ik heb dat vorig jaar gedaan, in d’hoogeschool hier in Leuven, en dat was echt stressen, zo met de camera erop. Maar wel lekker!). En ik erger mij blauw aan Wendy, haar accent, vre-se-lijk!


  8. Dell’anno heeft ongetwijfeld de beste keuken, maar voor Ann en Tom heb ik net ietsje meer sympathie. Claudio en Gaëlle zitten er volgens mij ook wel warmpjes in, dus als het niets wordt met het programma stampen ze zelf wel een restaurant uit de grond.
    En Ann heeft zeker iets met Rob! Vinden jullie dat ook zo’n vreselijke griezel?


  9. zoals je zegt hé, de beste keuken moet winnen.
    ook al gedragen degene die het restaurant runnen, zich precies als klein kinderen… je betaald er tenslotte (heel) veel geld voor en dat terwijl er amper iets in het bord ligt, met erge honger ga je daar best niet eten…



Geef een reactie

