h1

Ergernisjes en frustraties van de week

5 juni 2009
  1. Met stip natuurlijk: verkopers die zieke konijnen verkopen. We hebben intussen een ander konijntje, wit met zwart i.p.v. zwart met wit, véél levendiger en veel steviger. Het eet en drinkt en springt in het rond.
  2. Mijn auto die niet bolt zoals het moet ondanks twee recente nazichten.
  3. Leerkrachten die kinderen van het vierde leerjaar een eerste spreekbeurt, met twee dan nog, laten maken over een provincie… Was ‘Mijn favoriete sport’ of ‘Mijn hobby’ niet goed genoeg?
  4. Politici die mijn naam uit een bestand halen en me dan persoonlijk een brief schrijven om zichzelf aan te prijzen.
  5. Politici die vinden dat ze me moeten zeggen op wie ik beter niet zou stemmen. Vertel over je eigen programma, vergelijk het desnoods met dat van de andere partijen en laat me zelf mijn keuze maken. Waarom zou je trouwens niet mogen stemmen op een kleine partij als je helemaal achter het programma van die partij staat? Vrijheid, blijheid, nietwaar?
  6. Onze plantenleverancier die ons 120 grassen van de verkeerde soort heeft verkocht. We krijgen zonder probleem de juiste soort, maar we moeten die 120 stuks wel uitdoen en vervangen door de juiste planten. Véél werk dus.
  7. Mensen die het me moeilijk maken als ik een opleiding wil volgen.
  8. Winkels waar ik geen trui/sweater voor zoonlief heb gevonden. Blijkbaar mag je nu alleen nog T-shirts kopen.
  9. Oudere heren die vinden dat ze me moeten afsnauwen omdat ik naast mijn kinderen fiets in plaats van erachter. Op een baan die zo breed is dat er drie auto’s naast elkaar zouden kunnen rijden, mochten ze dat willen.
  10. De fotografielessen waar ik veel te weinig heb bijgeleerd, omdat de leraar echt niet goed was. Ik ga het examen zelfs niet meedoen.
7 reacties

  1. E. had ook haar eerste spreekbeurt vandaag over…. de provincie Antwerpen :-)) HIer worden de spreekbeurten met héééél veel proevertjes opgeluisterd!


  2. Dat is heel wat om te dragen. Hopelijk vind je wat rust tijdens het weekend en kan je dan vol goede moed een nieuwe week beginnen.


  3. @ Annelies: hola, voor mij zijn dat geen dingen die zwaar om te dragen zijn, hoor. Je mag hier gerust een knipoog bij lezen. Ik lig van geen van die ergernisjes of frustraties wakker. Dat zijn de dingen des levens, die ik vaststel, waar ik me even aan erger of wat gefrustreerd bij voel en dan gaat mijn leven gewoon weer door.


  4. Goed van je!


  5. Over provincies begot! Kan het nog saaier!


  6. Ik word hier onnozel van die werkjes die de oudste moet maken (5e lj): steeds over een onderwerp waarvoor het kind contant dingen moet gaan opzoeken op het internet of in boeken. Wat is er idd. mis met het stimuleren van de fantasie tegenwoordig?


  7. Zwijgt over spreekbeurten!
    Hiero maal drie.
    Alsof er geen andere spreekoefeningen bestaan. Het opzoekwerk moet in principe in de klas gebeuren terwijl mijn dochter onder de ogen van de leerkracht met een thesis over koffie afkwam van de bib. Tof tof.
    Echte spreekbeurten zijn veel te moeilijk voor lagere schoolkinderen. En ouders vinden het veel te vanzelfsprekend om ze voor hun kinderen te maken.



Geef een reactie

