h1

Woensdag baaldag

17 juni 2009

Rozebril heeft ooit woensdag kookdag geïntroduceerd in haar gezin. Bij mij blijft woensdag baaldag. Niet altijd, maar toch te dikwijls naar mijn zin.
Ik die eigenlijk wil werken (ja, ik werk graag), maar ook bij de kinderen wil zijn op woensdag. De kinderen die zich vaak vervelen, zeker als het regent en ze niet buiten kunnen, en voortdurend mijn aandacht opeisen.
Ik met een gebrek aan geduld. Zij met een teveel aan energie.
Ik moe. Zij soms ook. Dat levert gelijkgestemde zielen op, maar ook prikkelbaarheid.
Ik met vage plannen en weinig structuur. Zij met een duidelijke behoefte aan structuur.
Ik die rust wil. Zij die om de haverklap beginnen te kibbelen, ruziën, roepen, lawaai maken,…

Ik weet best wat ik daaraan moet doen, hoor. Bepalen wat ik op woensdag wil en kan doen en hen dat vertellen en me min of meer aan de planning houden. Waarom ik dat dan niet in de praktijk breng? Tja.

7 reacties

  1. ik vind woensdag ook een zeer vermoeiende dag!
    Het komt me bekend voor.
    En tis waar, als je een sterke en haalbare planning hebt, gaat dat allemaal supervlot.
    Maar plannen is blijkbaar ni zo mijn sterkste kant…


  2. Woensdag is verschrikkelijk
    13.00u : kind één naar de logo
    13.30u : kind twee naar een verjaardagsfeestje
    14.00u : logokind ophalen
    boodschappen
    15.30 : kind drie naar de kapper
    16.30 : kind twee ophalen van feestje
    17.00 : proberen iets eetbaars in elkaar te flansen
    19.00 : kapperkind gaat ook nog atletieken tot 20.30u (ondertussen koffiedrinken bij vriendin)
    tussendoor : naar spreekbeurten luisteren, toetswijzers verbeteren en nog eens uitleggen, spreekwoorden afvragen,…
    21.30u : in coma vallen
    En mezelf verheugen op de volgende week, die waar de kinders bij hun papa zijn.


  3. Heel heeeeeeel soms benijd ik gescheiden mensen met co-ouderschap 😉


  4. Ik loste die tweestrijd in mezelf op door ’s woensdags om de veertien dagen te gaan werken.


  5. herkenbaar
    maar voorlopig nog niet volledig balen,doordat die woe voormiddag wat “me-tijd” geeft


  6. Dat herinner ik me nog van vroeger. Ik kon er ook niet tegen. Tekenschool, atletiek, muziekschool. En ’s avonds meestal friet omdat er te weinig tijd was om te koken.


  7. Ik werk woensdag een ganse dag. En dit is de enige dag dat ik Kleine Pruts niet bij de onthaalmoeder moet halen maar bij haar opa en oma waar Grote Pruts ook is. Woensdag is dus de enige dag dat ik niet als een halve gek naar huis moet spurten om haar op tijd op te pikken. Voor mij is woensdag dus wat relaxer dan de meeste andere dagen 😉



Geef een reactie

