h1

Juni = feestmaand!

22 juni 2009

Juni is hier een feestmaand, zoveel is zeker! Een klein overzichtje.

  • Schoolfeest.
  • Familiedag op de sportclub van zoonlief.
  • Verjaardagsdrink bij H.. Daar liet ik met plezier mijn laatste fotografiecursus voor staan. Het was examen en ik was zo ontevreden over de kwaliteit van de lessen dat ik besloten had om niet mee te doen met het examen. Waarom zou ik 18 (!) foto’s laten afprinten op een groot formaat terwijl ik veel te weinig bijgeleerd heb in die cursus? We zijn met meer dan 20 mensen vol enthousiasme aan de cursus begonnen en met een stuk of 7 geëindigd. Sinds de paasvakantie zaten we meestal met een vijftal mensen in de les. Dat zegt genoeg, denk ik. Het ergste vind ik dat mijn zin om te fotograferen zelfs afgenomen in plaats van toegenomen is. Maar kom, de drink bij H. was supergezellig en binnenkort komt de zin in fotograferen wel terug.
  • Verjaardagsfeest voor I.. Ook alweer supergezellig. En lekker eten: BBQ met zalige slaatjes en een uitgebreid dessertenbuffet. Toffe babbels en veel gelachen. Dik in orde.
  • Een muzikale avond bij G. en K. Als u ooit de kans krijgt om naar het strijkerskwartet Arriaga te gaan luisteren: zeker doen! Magnifiek wat dat kwartet laat horen. Daar hebben we van genoten. (En van de kaasschotel en de desserts achteraf ook.)
  • Afscheidsfuif voor H. en W., die binnenkort op wereldreis vertrekken met hun gezin. Ik zou zó mee reizen, al zou ik de overtocht van de Atlantische Oceaan niet zo zien zitten. Wekenlang alleen maar water rondom je en drie kinderen moeten bezighouden op zo’n kleine oppervlakte. ’s Nachts om de beurt slapen terwijl de andere vaart. Maar anderzijds, drie jaar lang de wereld rondtrekken. Wat een unieke ervaring zal dat zijn. Ik ben toch wel een tikkeltje jaloers. Het avonturiersbloed in mij zou zoiets ook heel graag doen. Ik hoop dat ze hun blog regelmatig aanvullen zodat ik hun reis op de voet zal kunnen volgen.
  • En dan gisterennamiddag nog een communiefeest, waar ik met barstende hoofdpijn naartoe ben gegaan. Nee, niet van de sloten alcohol de nacht voordien, want ik drink nooit. Nee, ik ben geen ontwende alcoholieker en nee, ik ben geen geheelonthouder uit principe. Ik lust gewoon geen alcohol. Nee, ook geen champagne. Nee, ook geen wijn. Ja, ik heb dat al geproefd. Ja, ook de lekkerste wijnen. Nee, ik ga niet blijven proeven. Ik heb genoeg geproefd. Ja, misschien mis ik dan wel heel wat, maar daar heb ik geen last van. En ja, ik kan me héél goed amuseren zonder dat ik gedronken heb, zelfs zo erg dat mensen soms vragen wat ik gedronken heb. Water dus. Ik had hoofdpijn door een chronisch slaaptekort, maar het was weer zo gezellig en lekker bij A. en J. dat ik me toch geweldig geamuseerd heb. Niemand kan zo’n lekkere rijstpap en chocolademousse maken als A., om duimen en vingers van af te likken.

Tussendoor in de tuin werken (de plantjes en het onkruid komen stilaan mijn oren uit, maar de tuin wordt steeds mooier), huis opruimen (poging tot), wassen, strijken, kinderen naar feestjes brengen, van feestjes halen, feestje voor zoonlief voorbereiden,… Pfff.

En het is nog niet gedaan. Morgen afscheidsfeest voor dochterlief, die de kleuterschool verlaat. Vrijdag verjaardagsfeest + slaapfeest voor zoonlief met een hele bende (ik durf zelfs niet tellen hoeveel kinderen hun tent hier zullen opslaan…). Zaterdag een tuinfeest. En zondag de schoonouders op bezoek. En tussendoor koekjes bakken voor juffen van wie afscheid moet worden genomen. En kinderen naar feestjes brengen.

En dan heb ik de etentjes met de vriendinnen tussendoor nog niet meegerekend.

Dus roep ik hierbij juni officieel uit tot feestmaand.

9 reacties

  1. Niets zo leuk als feestjes… maar, ’t kan inderdaad soms nogal vermoeiend zijn.


  2. Leuk, maar het lijkt mij idd ook wel zeer vermoeiend.


  3. Ik word hier een beetje moe van 😉


  4. Apart allemaal zeer leuk, maar alles bijeen wordt het inderdaad een vermoeiende maand!


  5. awel hier van ’t zelfde, de feestmaand en den alcool. Bizar hé dat mensen dat niet verstaan dat ge u kunt amuseren zonder alcool.


  6. D’r is een verschil tussen de feestjes die je zelf organiseert (beperken!) of diegene waar je uitgenodigd wordt (meepakken!).


  7. @ rozebril, prutsen, tijdtussendoor en Karen: het is zoals Zapnimf zegt en daarom vind ik het niet erg om moe te zijn. Ik zal wel bijslapen in de vakantie ;-).
    @ madam arabelle: ja, dat is een plaat die ik tot vervelens toe mag afspelen, maar kom, intussen kennen de mensen mij en krijg ik zelfs geen flessen wijn meer cadeau. Mijn man nog wel. Die mag ze dan helemaal in zijn eentje leegdrinken of wachten tot we zelf een feest geven (maar Zapnimf indachtig beperken we dat ;-)) of ze zelf weer eens cadeau geven als we uitgenodigd worden!


  8. En hoe zit dat met juli?


  9. Trouwens, ik heb ook een vriendin die niet drinkt en ik probeer die ook -tot vervelens toe- altijd maar te overtuigen om toch te drinken. Die moet nogal gek worden van mij:)



Geef een reactie

