h1

Plantrekkers

22 juni 2009

Vanmorgen stond ik op en trof ik zoonlief in de keuken aan terwijl hij aan het afwassen was. De koekjes van deze dame stonden intussen in de oven. Wat een verrassing!

Gisterenavond was hij uit zijn bed gekomen om me eraan te herinneren dat hij vandaag voor het laatst turnles zou hebben van meester W. en dat ik had beloofd om samen met hem koekjes te bakken voor meester W. Ik was dat na al het feesten (en werken…) van het afgelopen weekend compleet vergeten en was druk bezig met strijken. Bovendien was het bedtijd voor zoonlief. Dus beloofde ik  hem dat ik alle ingrediënten zou klaarzetten zodat hij de volgende ochtend nog snel de koekjes zou kunnen bakken.
Ik verwachtte dat hij me om 7 uur (het uur waarop de kinderen opstaan) uit bed zou zetten (ik sta zelf pas om 7.30 uur op) om die koekjes te komen bakken, maar hij was helemaal alleen in actie geschoten. Ik had de ingrediënten afgewogen klaargezet, samen met het recept en hij had alles kunnen ontcijferen, het deeg gemaakt, de koekjes op een bakplaat gelegd, alles in de oven geschoven en de oven aangezet. Ik was zó fier op mijn zelfstandige, plantrekkende, flinke zoon! En hij moet vrijdag nog 10 worden! Tegen zijn achttiende verjaardag maakt die een viergangenmenu voor ons klaar, wacht maar.

9 reacties

  1. en meteen nu al een antwoord op de vraag wat hij later gaat studeren: Pattisier! Lekker!


  2. Beter dan onze zoon die op zijn 13e daarstraks de wortelen quasi rauw bij de aardappelen smeet om ze te mixen : “Mama, d’r is iets met die pekesstoemp, d’r zitten precies bollekes in.”


  3. @ madam Arabelle: daar teken ik voor!
    @ Zapnimf: en, was het nog eetbaar?


  4. Amai, straffe kerel! Da’s nog eens leuk opstaan…


  5. Wauw, wat een ondernemende jongen. Dat geloof ik, dat je daar trots op bent.


  6. Ik hoop het voor u…op z’n 18 jaar een viergangen menu….mijn zonen zijn al de 18 voorbij en heb zelfs nog geen zelf-gebakken koekjes gezien van hen,laat staan een viergangen-menu!


  7. Amai, ik ben onder de indruk. Je mag terecht heel fier zijn op je zelfstandige zoon.


  8. Chique zeg! Echt niet evident dat hij dat allemaal doet en durft. Chapeau voor zoonlief maar ook voor jou want dat zelfstandig zijn en gewoon doen zal hij toch ook uit zijn opvoeding gehaald hebben.


  9. Ooh, dat is super leuk!



Geef een reactie

