h1

Jonneke en BabyBoy

2 juli 2009

Dochterlief stormde opgewonden binnen, want haar broer had het gewaagd om haar handdoek in het zwembad te laten vallen. “Mijn handdoek van Jonneke.” Ik dacht dat ik het niet goed gehoord had, maar toen ik haar vroeg: “Welke handdoek?”, zei ze nog eens duidelijk: “Jonneke.” Ik moet eens polsen wat ze van Filiberke maakt.

Even later aan tafel vertelde ze een beetje geëxciteerd: “We hebben BabyBoy in bad gedaan. We hebben BabyBoy in bad gedaan.” Waarop ik, stout als ik ben, plagend vroeg: “Twee keer?” Ze keek me achterdochtig aan. “Nee, een keer,” zei ze aarzelend. Ik bleef even kijken. “Veel keer,” zei ze toen vlug, alsof ze iets bekende. Blijkbaar dacht ze dat ik haar ondervroeg over iets dat ze niet zou mogen. “En daarna heb ik BabyBoy laten zonnen op haar handdoek.”

Geef een reactie

