h1

Exit Frank Vandenbroucke

13 juli 2009

De enige Sp.a-minister uit de vorige Vlaamse regering die ik ministerwaardig vond, komt niet terug. Begrijpe wie begrijpe kan. O ja, hoor, ik heb de uitleg gehoord en gelezen. Ik begrijp dat er heel wat ongenoegen was. Ik begrijp dat mensen zich ergerden, dat er weinig sprake was van teamgeest, dat het karakter en de werkwijze van Vandenbroucke soms botsten met die van anderen.
Ik citeer uit De Standaard: “Vergeleken met Vandenbroucke leken Kathleen Van Brempt en Bert Anciaux kleine kneusjes. Volgens Vandenbroucke wogen ze niet zwaar genoeg, maar volgens Gennez schortte er vooral iets aan het ploegspel van Vandenbroucke.”
Ploegspeler of niet, is het de fout van Vandenbroucke dat Anciaux en Van Brempt niet aan hem konden tippen? Moet een gedegen minister, die misschien wel wat betweterig is of overkomt, verdwijnen, omdat het niet goed klikt met een aantal partijgenoten? Ik heb geen enkel lid uit de vorige Vlaamse regering horen klagen over Vandenbroucke. Iedereen weet dat de man een enorme dossierkennis heeft, uitermate verstandig is en heel goede dingen heeft gedaan in de domeinen waar hij verantwoordelijk voor was, eerst op federaal en daarna op Vlaams niveau. En nee, ik was het niet altijd eens met wat hij wou, maar hij was de enige Sp.a-er van wie ik het jammer vond dat hij geen deel uitmaakte van een andere partij. Dan had ik zeker op hem gestemd. Bekwame mensen die niet voort mogen regeren wegens persoonlijke kwesties. Jammer. En ergerlijk.

5 reacties

  1. Helemaal mee eens (behalve het feit dat het jammer waas dat hij niet bij een andere parij zat :-))


  2. Ik volg je helemaal! Vond het al bizar dat niemand erop reageerde. Voorkeurstemmen halen hier blijkbaar niets uit. Genez is een bakvis die er niks van bakt! Waar is die toch mee bezig? Met die stomme smile op haar gezicht en krokodillentranen. Past met Anciaux e… ;-s


  3. ‘madam’ Gennez zal een geheime agenda hebben zeker, al dan niet zelf opgesteld? Meer waarschijnlijk echter, haar een beetje kennende, door anderen (zwaar) ingeblazen…


  4. Hij deed wel een beeteke moeilijk hè?


  5. @ Zapnimf: Ja, dat wel, maar toch, ik vond het een goeie minister.



Geef een reactie

