h1

Oma

24 augustus 2009

Mijn oma is jarig vandaag. Ze wordt 98 jaar. Dat doet me denken aan een conversatie met mijn zonen enkele weken geleden.

T.: “Jouw oma leeft nog, hè.”
Ik: “Ja.”
P, een beetje verwonderd: “Ja?”
Ik: “Ja.”
P.: “Dan is die wel héél voorzichtig.”
T.: “Meter leeft toch ook nog.” (nvdr: de oma van manlief, intussen 96 jaar)
P.: “Ja, maar die rijdt geen auto. Dus die kan alleen maar dood gaan door ziektes enzo.” (nvdr: mijn oma rijdt ook geen auto. Misschien zei hij dat omdat mijn moeder wel auto rijdt en mijn schoonmoeder niet en hij dat doortrekt naar hun respectieve moeders?)
T.: “Hoe oud wordt jouw oma eigenlijk?”
Ik: “98.”
T. & P., enthousiast: “Wow! bijna 100! Dan zal er toch een groot feest zijn, hè! En dat komt toch in de krant, hè? Of op het nieuws?”
Ik, wat temperend, mijn oma in gedachten die altijd heel gezond is geweest, maar nu toch achteruit gaat: “Dat duurt nog 2 jaar, hoor. Misschien leeft ze tegen dan niet meer.”
P.: “Oei, dan moet ze nog voorzichtiger zijn, zodat ze geen ziektes krijgt. Zodat ze niets krijgt.”

Afwachten maar. Intussen een heel gelukkige verjaardag, oma!

3 reacties

  1. Tja, kinderlogica hé 😉
    98, dat is een gezegende leeftijd. Fijn dat je al zolang van haar gezelschap mag genieten.


  2. Bezeten door ziektes, die P.


  3. @ Zapnimf: Als het dat maar alleen was… ’t Is een doordrijverke, die P. van ons.



Geef een reactie

