h1

Ik wil een muggengaasdeur

28 augustus 2009

Laat ik nog eens een stukje frustratie van me afschrijven.

Ongeveer in maart van dit jaar laten we het bedrijf komen dat de ramen van ons huis heeft geplaatst. We willen een ruit met condens tussen de beide glazen vervangen en een muggengaasdeur laten plaatsen tegen de achterdeur. Enkele weken later krijgen we een offerte. Ik stuur die ondertekend terug. We horen niets. Niets. Niets. Ik telefoneer naar het bedrijf. (Zoals u uit een vorig stukje weet, telefoneer ik niet graag.) De man aan de andere kant van de lijn lijkt wat uit de lucht te vallen, maar gaat het nakijken. Weer niets. Ik bel hem nog eens op. Ze zullen komen plaatsen in de tweede helft van augustus. Als de muggen en vliegen bijna weer vertrokken zijn, maar kom. We zijn intussen 28 augustus. Nog 1 werkdag te gaan. Of 2 als ze op zaterdag ook werken. Ik hoor niets van het bedrijf. Ik heb zin om hen op te bellen en te vragen hoe laat ze morgen of volgende week maandag precies komen, maar hou me uiteindelijk toch in en leg vriendelijk uit dat we een… enz. besteld hebben.
“Ah, ja,” zegt de man, “dat is intussen gemaakt.” (Dat zou er nog aan mankeren!) “Maar wanneer gaan we dat plaatsen, hè? Ik doe eigenlijk de planning niet.” Zucht. Dan krijgt hij een blijkbaar een ingeving: “Wanneer bent u thuis?”
Enfin, volgende week zouden ze komen…
Intussen waait het hier, staat de achterdeur voortdurende open met kinderen die binnen en buiten lopen en vliegen de berkenkatjes (of wat het ook is) volop binnen. En ik heb dat deel van het huis net grondig onder handen genomen gisteren. En ik poets niet graag, als u het zich nog herinnert. Aarghh.

8 reacties

  1. Herkenbaar! Dit staat hier voor volgend voorjaar ook op het programma, want dit jaar was het hier soms echt niet uit te houden van de vliegen.


  2. Zelfde als Karen: ons huis is vergeven van de vliegen! Vreselijk.

    Ook wij moeten volgende zomer een vliegenraam hebben. Misschien maken we nu al best een afspraak… Maar manlief zal moeten bellen want ik doe dat dus ook niet graag 🙂


  3. @ Karen en Tamara: ik heb horen zeggen dat je meer vliegen in huis hebt als er een paard in de buurt staat (of andere dieren die vliegen aantrekken waarschijnlijk ook). Wij hebben dit jaar nog nooit zo weinig vliegen gehad, maar de paarden achter ons en een beetje verder in de straat zijn weg. Dus misschien klopt dat wel?


  4. Inderdaad, wij zitten hier met koeien in onze achtertuin, vandaar de vliegen. Zo op den buiten wonen, ’t heeft zijn nadelen.


  5. Ja wij wonen tussen twee koeienstallen in (en zelf hebben we schapen en geiten), dus ik weet dat ik het niet ver moet gaan zoeken. Maar toch,zo een deur zou al helpen denk ik. En inderdaad Tamara, het heeft zo zijn nadelen van in het groen te wonen, al heeft het zeker zoveel voordelen vind ik!


  6. Lap! En straks is het herfst!
    Maar wij hebben ook vliegen hoor, zonder paarden of koeien zelfs. Dit jaar was’t ook minder. De strenge winter misschien?


  7. Wij hebben wel zo’n muggengaasdeur, maar poetsen moet ik nog even vel, hoor.


  8. Wij zijn ook in blijde verwachting van onze vliegenramen. Maar ’t is onze eigen schuld dat ze er nog niet staan. We hebben nogal lang gewacht om de schrijnwerker te laten komen. Tegenwoordig laten we altijd in een offerte een uiterste lever- of plaatsingsdatum opnemen. En per week dat ze later zijn een bepaald percentage dat van de prijs afgaat.
    Jaja, keiharde onderhandelaars zijn wij geworden. Eigenlijk vooral Manlief want ik ben een beetje een eitje hierin ;-).



Geef een reactie

