h1

Speciaal voor J.: vier is te veel

31 augustus 2009

Vandaag hadden we het aan tafel over de maaltafels. Ja, ik weet het, het is nog geen 1 september. En nee, wij zijn geen pusherige ouders. De reden voor dat onderwerp vanavond vertel ik u misschien nog wel eens.
Papa hield een wedstrijdje voor zoonlief en dochterlief, die de maaltafels al kennen en de jongste zoon, die eraan moet beginnen, probeerde mee te doen. U kunt zich waarschijnlijk al voorstellen wat een drukte dat veroorzaakte. Na een tijdje was het genoeg geweest. We aten voort. Bleek de jongste dochter van tafel verdwenen te zijn. Ze zat in de zetel.
“Heb jij gedaan met eten?” riep ik naar haar.
“Nee,” zei ze, “maar jullie kijken toch niet naar mij.”

Enige theatraliteit is haar niet vreemd, maar ze had wel een punt. Tja, af en toe is vier gewoon te veel.

5 reacties

  1. Ik herken mij helemaal in jullie jongste dochter, als jongste van vier bij ons thuis.


  2. 🙂
    “Vier is te veel” zou ik niet durven zeggen; maar drie is zeker (of soms meer dan)genoeg 😉
    We hebben soms ook al gemerkt dat we de lat wel erg hoog leggen voor onze jongste zoon V; die moet ook altijd maar meedoen met grotere broer of zus. Hij moet zich ook veel meer aanpassen aan het spel van de grotere broer of zus dan omgekeerd; en dan kan wel frustrerend werken.


  3. ocharme da kind 🙂
    en ocharme prutsen 🙂


  4. Soms is het niet simpel om je aandacht schoon te verdelen he, ik kan er van meespreken amai:)


  5. ah, de volgende keer krijgt ze extra aandacht en is ze het middelpunt. Zo gaat dat toch? Zelfs met twee.



Geef een reactie

