h1

Los zand

17 september 2009

Dat Matthias Schoenaerts iets losmaakt bij vrouwen, is intussen duidelijk. Hij is op zich al een reden om naar Los zand te kijken. Maar na 3 afleveringen ben ik toch wat ontgoocheld. Schitterende acteurs, prachtige beelden (Namibië staat hoog op mijn lijstje), een verhaallijn die nieuwsgierigheid opwekt. Maar ik vind de dialogen niet goed. En er zit te weinig vaart in de reeks. Bovendien wisselen de scènes/flashbacks te snel af naar mijn mening. Toch blijf ik kijken. Want ik wil weten hoe het afloopt. En daar heeft Matthias Schoenaerts hoegenaamd niets mee te maken.

8 reacties

  1. Helemaal akkoord! Ik word gek van de constante flashbacks en flashforwards. En toch blijf ik ook kijken.


  2. Ik ben het – en precies gelukkig maar- niet aan ’t volgen. Noem me een rare maar ik ben niet zo voor Matthias.


  3. ik kijk niet meer, los zand… ik moet dien Schoenaerts niet… maar los (!) daarvan die onverstaanbare conversaties, de seks, den zever… nope gedaan met kijken voor mij


  4. Ik blijf ook kijken … maar ik heb ook mijn bedenkingen.
    Het verhaal klopt soms niet.
    bv. dag1: ze moeten 700 km rijden voor den donker en ze rijden zo super gezapig en pauzeren wat en doen lekker op ’t gemak
    bv. De zwarte die hare one night stand in kleuren en geuren verteld waar haar bijna schoonzus bijzit (hoe stoem kunt ge zijn??? Zo stoem is niemand)
    bv. in ’t begin zag je hoe het vriendinneke van Koen de Bouw hem kei hard probeerde te overtuigen om mee te gaan en dat hij niet wou. Deze aflevering zie je dat Koen de Bouw bij zijn broer pushed om mee te kunnen gaan.
    bv. Die één die gaat trouwen met Vincent en zwartje zegt “dan worden we familie”. Neen … ze worden pas familie als zwartje met haar vriend trouwt (wat nu wel niet meer zal gebeuren na het opbiechten van de one night stand).

    Soit … even mijn frustratie uitgegooid (zoals de aandachtige lezer ook merkt, ken ik de namen nog niet goed)


  5. Ik was enthousiast…met de nadruk op ‘was’ 😉


  6. Nu je het zegt, Annelyse, die dingen kloppen precies inderdaad niet. Die verhaallijn waarbij da zwartje (Julie, denk ik?)haar overspel opbiecht in het bijzijn van de zus van haar lief vond ik ook heel erg vergezocht en onrealistisch.

    Acteren doen ze wel goed, behalve die vrouw die Sylvia speelt (dochter van een andere bekende actrice Marijke Pinoy), daar erger ik mij blauw, groen en rood aan…


  7. Wordt donderdag vervolgd 😉


  8. Toegegeven, de reeks is niet geweldig, maar gezien het povere materiaal slaagt Matthias Schoenaerts er toch weer als enige in relief te geven aan zijn personage, als je naar Vincent kijkt vraag je je voortdurend af waar hij mee bezig is, dat mysterie speelt Schoenaerts zeer goed. Trouwens heerlijk om te zien dat hij ook hier weer een totaal ander personnage speelt als bijv in De smaak van de Keyser of Loft of Linkeroever of Dennis van Rita. Hij is een jong rastalent, laten we hem deze inschattingsfout dus vergeven en uitkijken naar zijn nieuwe film MY QUEEN KARO, die in Amerika zéér goed onthaald werd, en die 28 oktober in de zalen komt.
    O ja en reeks, inderdaad niet de moeite om tijd aan t e verliezen!



Geef een reactie

