h1

Vrienden

21 september 2009

Wij hebben geweldige vrienden. Al zeg ik het zelf. Een greep uit de gebeurtenissen van de afgelopen maand.

  • We ruimen onze garage (lees: puinhoop) op. A. en J. komen spontaan helpen.
  • We hebben opvang nodig voor de jongste dochter. Ik bel naar E.. E. heeft een afspraak bij de kapper, maar geen probleem, de jongste dochter mag gewoon mee.
  • A. laat me weten dat het stoffenverkoop van Strass is.
  • We hebben een feest gepland en beseffen te laat dat er ook eten moet zijn en dat je dat niet op het laatste moment kan regelen. A. en J., S., A., J.,… worden geraadpleegd en geven tips. Zo komen we terecht bij La Stanza, waar we nog een Italiaans buffet kunnen bestellen. A. maakt op verzoek haar overheerlijke chocolademousse. En E. komt op de dag van het feest helpen opruimen en poetsen zodat ons huis blinkt.
  • Ik reageer op een mail van P. met veel gezaag en geklaag en krijg een opbeurend mailtje terug.
  • Ik kan zoonlief niet ophalen van een training. W. brengt hem zonder problemen thuis.
  • A. probeert me te overtuigen om toch te mee te gaan bloemschikken en biedt aan om het materiaal voor me mee te brengen.
  • De kans bestaat dat we niet op tijd zullen thuis zijn na een afspraak. Ik vraag I. om in dat geval onze kinderen met de fiets naar huis te begeleiden. Geen probleem.
  • We hebben een paar uurtjes opvang nodig voor de oudste dochter. K. en E. komen haar oppikken.

En dat zijn maar enkele voorbeelden. Wij hebben chance, wij, met zulke vrienden.

7 reacties

  1. goei vrienden heb je nodig en zeker als je kindjes hebt … want dat lukt niet meer zo vlot alleen 😉


  2. Heerlijk. Zo’n ‘echte’ vrienden moet je koesteren als de grootste schat.


  3. Maar voor ons ben je net zo’n waardevolle vriendin hoor! Herinner je de onverwachte opvang van onze zoon zodat wij naar Madonna konden én de welkome taxi ernaartoe want het was zo aan het regenen. Of de overheerlijke taart waar je zelf nog niet van geproefd had. Of de onverwachte “kom nog maar langs, we zijn allemaal een ijsje aan het eten en je krijgt er ook één” (met échte chocoladesaus, njam). En zo zijn er nog wel voorbeelden. Dikke kus! xxx


  4. Heerlijk om te lezen. Maar aan de reactie hierboven te zien heb je zo’n vrienden dubbel en dik verdiend. “Je oogst wat je zaait” zeggen ze dan hè…


  5. overheerlijke chocolademousse? Was die niet een beetje compact?:-)


  6. @ anja: ja, maar we hadden hem ‘besteld’ omdat hij overheerlijk is!


  7. ik vind hem heel mooi.
    ik wou dat ik zoon achtergrond had.
    ik ga gelijk zoeken.



Geef een reactie

