h1

Bloglines

30 september 2009

Ik volg andere blogs met behulp van bloglines. Heel gemakkelijk om te weten wie een berichtje gepost heeft. Wat me echter minder bevalt, is het feit dat ik van sommige berichten alleen de beginregels zie in bloglines. Niet leuk, want dan moet ik de blog zelf alsnog openen en mijn computer is niet meer van de snelste. Soms is de tekst in bloglines ook breder dan wat op mijn beeldscherm kan en dan moet ik voortdurend naar rechts en links scrollen om het bericht te kunnen lezen of weer de blog zelf openen. Ook niet leuk. Geen idee waarom niet alle blogs op dezelfde manier in mijn bloglines verschijnen. Misschien moet ik dat eens uitzoeken, maar ik ben nogal lui aangelegd. Ik moet zelfs bekennen dat ik om die redenen al enkele blogs uit mijn lijst heb gezwierd. Helaas zijn er een paar heel leuke, interessante blogs die ik hoe dan ook wil volgen, welke problemen dat ook met zich meebrengt. Dus, lieve lezertjes, als jullie wat licht in de duisternis kunnen laten schijnen…

10 reacties

  1. Het ligt niet aan u, het ligt aan de instellingen van die blogs. Vervelend hé!


  2. Veel hangt volgens mij af van het gekozen thema. Een thema als ‘Garland’ (WordPress) opent zich heel breed (vaak breder dan mijn 17′-schermpje alhier). In bloglines zul je bijgevolg moeten scrollen.
    Daarom koos ik voor een thema dat, ongeacht het scherm, zijn gelijke breedte behoudt.
    Enfin, dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn, maar 100 % zeker ben ik daar niet van.
    Overigens: op het blog zelf gaan lezen lijkt me toch een pak aangenamer dan via de RSS-feed.


  3. Ik heb ook bloglines en daarom last van precies hetzelfde probleem. Als de eerste paar zinnen uit het blogje me aanspreken klik ik door, anders laat ik het er bij. Maar ik zou het toch socialer vinden als mensen dat aanpasten.
    Wat de breedte betreft, dat ervaar ik als geen probleem. Je kunt je bloglines scherm breder maken door je lijst met bloggers tijdelijk te minimaliseren. Zo kun je wel alles lezen zonder scrollen.


  4. De eigenaar van een blog kan zelf instellen of hij/zij wil dat een post helemaal verschijnt of slechts een stukje daarvan. Je kan er dus zelf weinig aan veranderen vrees ik, maar ’t is inderdaad vervelend soms (ik hoop dat ik dat zelf zo niet heb ingesteld trouwens… ik kan het me al niet meer herinneren)


  5. Moh, allez dat wist ik zelfs niet, maar ik ben daar een volledig leek in, in al die “speciale” dingen. Is dat bij mijn blog ook zo?


  6. @ Oker
    Hoe pas je zoiets aan? Ik veronderstel dat heel wat mensen, mezelf incluis, dat niet weten.


  7. Vroeger gebruikte ik ook Bloglines en ik herken de ‘ambetantigheden’. Eén tip: Google Reader! Vind ik persoonlijk veel handiger in gebruik.
    En, als ik het me goed herinner, kan je al je blogs makkelijk importeren van Bloglines naar Google Reader.


  8. Ik gebruik ook Google Reader en met uitzondering van enkele blogs (meestal die van puntnl), krijg je hier de volledige tekst te zien.


  9. ik lees ook via google reader, veel handiger.
    Behalve dat sommige blogs idd maar een stukje laten zien (ligt aan de instellingen van feedburner of blog denk ik). En die lees ik niet of amper … Lui!!!


  10. Ik gebruik ook sinds een paar maanden google reader. En ik kan ook bijna alle blogs lezen zonder de blog zelf open te doen.

    Wat ik wel een groot nadeel vind aan de readers is dat ik de blogs nu niet goed meer uit een kan houden. Er voor toen ik echt tot op de blog ging wist ik altijd aan de kopfoto en het uitzicht van de blog bij wie ik aan het lezen was, en nu zie je natuurlijk alleen de naam van de blog, en dan ben ik heel vaak de draad kwijt…



Geef een reactie

