h1

Telenet

1 oktober 2009

Wij zijn al jaren klant bij Telenet. Weggelopen bij Belgacom zodra het kon. Al vragen we ons sindsdien regelmatig af of dat nu wel zo’n wijze beslissing was.
Een voorbeeldje.
Half juli 2008 krijgen we de rekening voor kabeltelevisie. De rekening bleef liggen omdat we op vakantie waren. In de loop van augustus (ik weet niet meer wanneer precies) betalen we de rekening, maar intussen wordt er al een herinnering gestuurd én wordt er 7 euro extra aangerekend.
Dit jaar, zomer 2009, hetzelfde scenario, met een begeleidende brief dat domiciliëring een handige oplossing is. Ik stuur een mail naar de klantendienst dat ik vind dat ze die 7 euro wel erg snel aanrekenen, dat we op vakantie waren, enz. Resultaat: we moeten die 7 euro betalen en volgend jaar trekken ze dat dan af van de rekening (ja, ja).
Ongelofelijk vind ik dat: midden in de vakantieperiode nog niet eens een maand de tijd krijgen om een rekening te betalen en al onmiddellijk 7 euro nalatigheidskosten (of hoe ze dat ook noemen) moeten betalen. En ja, domiciliëring is een handige oplossing, ik weet het. Maar toch.

4 reacties

  1. Ik vrees dat het allemaal dezelfde pot nat is… wij zijn ook ‘weggelopen’ bij belgacom in het begin van het jaar… Met telenet hebben we tot nu toe nog geen problemen gehad…


  2. Op dat vlak maakt het geen verschil of je bij Telenet of Belgacom zit: bij Belgacom net dezelfde praktijken. Bij veel grote bedrijven trouwens. Bij Nuon heb je 10 euro aan je been iedere keer als je een factuur te laat betaalt. Zo zijn er plenty voorbeelden in de praktijk…


  3. Héél herkenbaar! Zot word ik daarvan. En ik kan je postje aanvullen met een aantal gelijkaardige verhalen. Er zijn te weinig spelers op de markt vrees ik.


  4. Ik hoor vooral veel problemen met betalingen bij Telenet. Mijn vriend hadden ze ook ooit liggen met de mededeling dat ze zijn ‘rekeningen gewoon zouden laten doorlopen’ toen hij een 6-tal maanden verhuisd was en er daar geen nodig had. Ze gingen ze daarna zogezegd aftrekken bij het verhuizen naar zijn nieuwe stek waar hij wel weer telenet nodig had. Deden ze dus niet. Toen hij ging protesteren, bleek zijn ref.nr. te verwijzen naar iemand totaal anders en zeiden ze dat hij niet kon bewijzen dat hij betaald had. Uiteindelijk is hij de helft kwijtgescholden maar heeft hij toch de helft betaald voor iets wat hij niet gebruikt heeft.
    Ik ben bij Belgacom en ik heb ook al regelmatig moeten bijbetalen. Maar dat is mijn eigen schuld want ik vergeet regelmatig mijn rekeningen te betalen. Tja…



Geef een reactie

