h1

Wie huilt het vaakst?

5 oktober 2009

Enkele weken geleden vroeg ik u wie het vaakst huilt bij u thuis. De respons was beperkt (34 lezers), dus blijkbaar wordt er niet veel gehuild bij u thuis of wilt u er niemand van beschuldigen dat hij/zij het vaakst huilt.
En wat blijkt uit mijn mini-enquête? 47% antwoordde ‘het jongste kind’, 26% antwoordde ‘het middelste kind’ en 26% antwoordde ‘het oudste kind’.
Hierbij is mijn hypothese (niet wetenschappelijk, ik weet het) bewezen: het jongste kind huilt in de meeste gezinnen het vaakst. Volgens mij leert een kind het huilen voor een stuk af als er een kind bij komt in het gezin. En als er geen meer volgt, blijft de jongste steken in huilgedrag. Ook totaal niet wetenschappelijk bewezen, deze redenering, maar kom. We moeten toch een uitleg hebben waarom de jongste hier zo veel blijft wenen.

3 reacties

  1. Ik denk dat ik de enquête niet ingevuld heb. Bij deze: ook hier de jongste. Maar ik heb geen middelste.


  2. Volgens mij,herinneren we ons de meeste huilbuien van het jongste kind(liggen nog frisser in het geheugen) en lijken de huilbuien van de andere al iets verder weg!
    Onze kids zijn al iets ouder en ik kan niet zeggen wie het meeste huilde!
    Ik vermoed dat het iets met ons geheugen te maken heeft….of is er iets fout met mijn geheugen?


  3. Het jongste kind is jonger, dus huilt meer dan het oudste. Maak je de vergelijking op dezelfde leeftijd of nu?



Geef een reactie

