h1

Rusteloos

13 oktober 2009

Ik werk nu al ongeveer 2,5 jaar bijna uitsluitend thuis (op een halve dag per week na) en het begint weer te kriebelen om weer eens iets anders te gaan doen. Voor de kenners met hun ogen beginnen te rollen: nee, hoor, ik ga niets anders doen. Van thuis uit werken is té ideaal om op te geven. En ik doe mijn werk nog altijd graag. Maar dat neemt niet weg dat ik wel eens droom over andere dingen. En omdat het realiteitsgehalte van die dromen nogal laag is, zal er nooit iets van komen, maar kom, af en toe je fantasie de vrije loop laten is wel leuk. Zo zou ik graag huizen kopen, helemaal (laten) opknappen en weer verkopen. Er staat in onze streek altijd veel te koop, misschien daarom. Totaal niet realistisch overigens. Ik zou ook wel een bakkerij willen openhouden. Ik heb als student jaren in een bakkerij gewerkt in het weekend en in de vakanties en ik vond dat wel leuk. Ik zou dat best een dagje per week opnieuw willen doen. Totaal niet realistisch. En ik zou wel een boek willen schrijven. Geen idee waarover, maar ik schrijf graag. Totaal niet realistisch. En ik zou in de politiek willen gaan. Niet de gemeentepolitiek, die is niet erg interessant in ons dorp. De Vlaamse of nationale politiek. Totaal niet realistisch.
En nu ga ik weer aan het werk. Het échte werk.

3 reacties

  1. Schrijf dat boek! Ik zal het lezen.


  2. Haha! ik ken dat gevoel! Maar wie weet, ooit…? Een licht in de duistere regering? 😉


  3. Heerlijk dromen….. Als je nooit gedroomd hebt, kun je ook nooit een droom waarmaken. En kun je het ook niet herkennen als jouw droom ineens in het echt voorbijkomt. Want voorbijkomen doet hij, misschien nu nog niet, maar eens….. heus!



Geef een reactie

