h1

Frank Vandenbroucke

14 oktober 2009

We lagen gisterenavond in bed nog even naar Phara te kijken. (Ja, wij hebben een televisie op de kamer. Ooit geïnstalleerd om ’s morgens vroeg toch nog een béétje te kunnen ‘slapen’ terwijl onze peuters televisie keken.) Het ging over Frank Vandenbroucke. En ik werd ongemakkelijk toen ik merkte hoe iedereen rond de tafel heel diens ziel, persoonlijkheid, mentale toestand zat te ontleden. Ik kan best begrijpen dat die dingen aan bod komen bij dit onverwachte overlijden, maar zo uitgebreid, zo keuvelend,… Ik voelde me als een voyeur, die hoorde en zag hoe een groepje vrienden/kennissen zat na te praten over iemand die ze erg goed gekend hadden.
Phara zelf verraste me overigens. Zo bedreven en ad rem en intelligent ze is als politiek journaliste, zo wereldvreemd kwam ze over nu het over psychologie/psychiatrie ging. Vreemd.

4 reacties

  1. Ik heb het niet gezien op Canvas, maar merk wel in de media de hele hetse errond. Triestig.


  2. Ik heb dezelfde bedenking gemaakt. Was een bevreemdend gesprek.


  3. De enige die er zelf ongemakkelijk van werd was Nico Mattan…


  4. Mijn echtgenootje die ‘fan’ was vond het ook verschrikkelijk : dat een man met zoveel talent (maar ook tekortkomingen) zo aan zijn einde moet komen voor de hele (pers)wereld. ‘Kan het nog zieliger ?’ zei hij.



Geef een reactie

