h1

Award

26 oktober 2009

Zo, na meer dan een week stilte (op mijn blog althans) zal ik nog eens proberen om een berichtje te fabriceren.
honest_scrap_award

Ik kreeg intussen een award van deze dame. Waarvoor dank. Deze award circuleert al enige tijd in blogland. De bedoeling is dat je 10 dingen over jezelf vertelt en de award dan doorgeeft aan 9 bloggers. Ik heb wat tijd gekregen om te bedenken wat ik jullie over mezelf kan vertellen. En dat brengt me meteen bij weetje 1.

1. Ik denk constant. Iedereen waarschijnlijk. Maar bij mij zijn dat geen gedachten als: “Oh, heerlijk, de zon schijnt.” en “Wat zouden we vanavond eens kunnen eten?” Zulke dingen denk ik natuurlijk ook, maar daarnaast ben ik voortdurend vanalles aan het overwegen, aan het analyseren, aan het uitdenken,… Mijn gedachten staan geen moment stil.

2. Dat is natuurlijk vermoeiend. En ik heb dan ook veel slaap nodig. Vroeger, tijdens mijn hogere studies, sliep ik tijdens de blok- en examenperiode 10 uur per nacht. Anders viel ik ’s namiddags letterlijk in slaap boven mijn boeken.

3. Kinderen krijgen betekende zoals bij iedereen een aanslag op mijn nachtrust. Het chronische slaaptekort vond ik dan ook het lastigste aan kinderen krijgen/hebben.

4. En laat ik hier meteen aan toevoegen dat ik nog steeds niet genoeg slaap. 10 uur per nacht halen is hoe dan ook erg moeilijk. En ik ben dan ook nog eens een nachtraaf. Ik geniet van de stilte ’s avonds/’s nachts. Dan word ik precies pas echt wakker. Met als gevolg dat ik te laat ga slapen (dikwijls pas na middernacht) en ’s morgens niet uit mijn bed geraak.

5. Ik probeer graag nieuwe dingen uit. Er staat altijd wel iets op mijn lijstje dat ik nog wil doen/leren/proberen/meemaken.

6. Anderzijds hou ik ook wel van vaste routine en voorspelbaarheid. Spaghetti op woensdag. Om de drie weken naar de bib. De afwisseling van de seizoenen. Dat soort dingen.

7. Ik kan soms tot tranen toe bewogen worden door muziek. Die van Coldplay bijvoorbeeld. De intensiteit waarmee die man zingt. Ik heb hem op Rock Werchter bezig gezien. Op het groot scherm zag je het zweet langs zijn gezicht parelen. Zijn ogen gesloten. Zijn handen rond die micro. De intensiteit van zijn mimiek. Kippevel krijg ik ervan.

8. Klassieke muziek brengt mij tot rust. Al kan ik ook zo opgedraaid zijn dat zelfs klassieke muziek mij geen rust brengt.

9. Ik kan absoluut niet tegen onrechtvaardigheid. Daar kan ik me ongelofelijk in opwinden. Dat is al jaren zo. Het gevolg van de nonnetjes op school vroeger, denk ik. Ofwel is het erfelijk. Onze jongste zoon heeft het ook.

10. Ik ben (stiekem) soms een beetje verliefd op mijn fantastische kinderen. Ze bezorgen ons soms zware kopzorgen en ik vermoed dat weinig mensen met ons willen ruilen, maar ik vind onze kinderen zo mooi, zo enthousiast, zo lief, zo behulpzaam, zo leuk,… dat ze voor mij, samen met manlief natuurlijk, het kostbaarste zijn in mijn leven.

En aan wie geef ik deze award door? Even kijken. Ik heb niet bijgehouden wie hem al gekregen heeft en kiezen vind ik moeilijk (geen weetje meer; u weet intussen dat ik een weegschaal ben en dus niet kan kiezen) dus stel ik voor om mijn blogroll te bekijken. De schrijvers van die blogs verdienen de award allemaal.

4 reacties

  1. Vooral puntje één en negen zijn zeer herkenbaar!


  2. Ik herken er hier minstens 7 van de 10! Leuk lijstje 🙂


  3. Het beeld dat ik van je had komt goed overeen met deze puntjes.
    en 3, 3 is ongelooflijk frustrerend vind ik.


  4. Puntje één is vreselijk herkenbaar, ik zit continu te denken. Zoveel dat ik mijzelf soms beu word.
    Puntje zeven dat heb ik ook vaak, toch fantastisch hè zo’n muziek?



Geef een reactie

