h1

De perfecte moeder

3 december 2009

Vandaag vond ik een exemplaar van De Bond van twee weken geleden. Helemaal vergeten te lezen. Er staat een beschrijving in van de perfecte moeder. Even checken of ik daaraan beantwoord.

De perfecte moeder heeft het allemaal:
een boeiende baan boordevol uitdagingen: check
een heerlijk harmonieus huwelijk: check
een stel knappe kinderen: check.
Ze pronkt met een trendy interieur: niet echt
en serveert verantwoorde maaltijden: check
in haar kraaknette keuken: absoluut niet.
Het huiswerk wordt gecheckt: check (meestal)
de kroost raakt op tijd in de sportles: check
en ligt nooit te laat in bed: check (toch bijna altijd).

Mijn kinderen mogen niet klagen, me dunkt.

6 reacties

  1. Haha, gelijkaardig aan bij ons :-). Onze kinderen en ikzelf klagen ook niet en we respecteren mijn vrouw hier ten volle voor.
    (ik help ook wel wat mee natuurlijk 😉


  2. een boeiende baan boordevol uitdagingen: geen check
    een heerlijk harmonieus huwelijk: geen huwelijk dus geen check
    een stel knappe kinderen: dubbelcheck
    Ze pronkt met een trendy interieur: ik vind van wel dus check
    en serveert verantwoorde maaltijden: meestal check
    in haar kraaknette keuken: absoluut niet check
    Het huiswerk wordt gecheckt: check
    de kroost raakt op tijd in de sportles: ik ben soms ietske te laat dus niet check
    en ligt nooit te laat in bed: geen check

    Ai.


  3. Hoe je zo ook nog op tijd in bed geraakt is me een groot vraagteken.


  4. @ veerle: ik krijg de kroost op tijd in bed, niet mezelf. Mezelf zou ik zelfs ook nog in bed krijgen, mits wat zelfdiscipline, omdat ik mijn huishouden zwaar verwaarloos :-).


  5. […] 14, 2009 Ik las zonet die logje bij een ander. Terwijl je leest kijk je toch ook altijd even naar jezelf dus bij […]


  6. Blijkbaar heb ik dat lijstje gemist in de bond, maar de term “goed genoeg moeder” (uit Ă©Ă©n van de dagboeken uit de Bond) is me wel blijven hangen. Da’s misschien meer iets voor mij 😉



Geef een reactie

