h1

Voornemens voor 2009?

26 december 2009

Bijna een jaar geleden maakte ik een lijstje van mijn voornemens voor 2009. Even kijken wat daarvan terecht is gekomen.

  • Beginnen met een blog – check
  • Meer foto’s trekken – goh, dat is een moeilijke. Ik heb wel heel wat foto’s genomen, maar na de waardeloze cursus digitale fotografie was mijn goesting even over.
  • Meer doen met die foto’s (afprinten, fotoalbums maken, vergroten,…) – nope, dat is er niet van gekomen. Tijdsgebrek.
  • Meer orde hebben – tja, wat zullen we daarop zeggen… ik heb een heel druk jaar achter de rug en orde hebben is absoluut geen prioriteit voor mij. Ik geniet heel erg van een net en ordelijk huis, maar er zijn zoveel bezigheden die ik véél belangrijker vind dan opruimen…
  • Me minder ergeren aan onbelangrijke zaken – mijn ergernissen hebben me niet gestoord, dus dat zit wel goed.
  • Mijn bureau schilderen – nope
  • Vroeger gaan slapen – dat lijkt helaas een hopeloze zaak te zijn. Ik geniet zo van die rustige uren ’s avonds.
  • Opnieuw echte verjaardagskaartjes beginnen te sturen naar neefjes en nichtjes – halverwege het jaar mee gestopt. Vergeten… Foei. De kaartjes lagen nochtans klaar.
  • Veel lezen – check
  • Pianoles beginnen te volgen met mijn zoon (als hij dat wilt natuurlijk) – de zoon is begonnen. Ik blijk eerst opnieuw notenleer te moeten volgen, omdat ik geen diploma heb van mijn lessen uit mijn kindertijd. Maar ik heb al wel wat aan zelfstudie gedaan. 
  • Een citytrip maken met mijn man, bestemming nog onbekend – ja! Een grote reis naar E. en D. is het geworden. Heerlijk!
  • Eindelijk de handleiding van mijn fantastische fototoestel lezen, want ik gebruik waarschijnlijk nog niet de helft van de mogelijkheden – is gebeurd tijdens de fotografiecursus omdat de uitleg van de leraar niet echt volstond (eufemistisch)
  • Meer moeite doen om op tijd te komen – pfff, ja,… hoewel… eigenlijk was ik vergeten dat ik me dat voorgenomen had.
  • Meer naar de film gaan – toch een paar keer geweest, maar niet genoeg. Dat voornemen was ik ook vergeten.
  • Meer feestjes houden in de zomer – het was een fijne zomer. Ik heb ervan genoten.

Binnenkort een nieuw lijstje!

4 reacties

  1. Wat een lange lijst. Zoveel voornemens maak ik al lang niet meer.


  2. Ik doe dat ook niet meer, dat maakt me nerveus opt einde vant jaar.


  3. een lang lijstje, dat wel, ambitieus, dat ook, maar het geeft wel een leidraad om prioriteiten te stellen in de loop van het jaar, om bezig te zijn met de dingen die je echt belangrijk vindt, en je wordt er toch niet op afgerekend dat je een deel niet haalt


  4. Inderdaad een lang lijstje. Ik ben aan het mijne voor volgend jaar aan het werken, maar ben iets minder ambitieus 😉



Geef een reactie

