h1

Wij willen Linda weg – bis

30 december 2009

Laat ik ze even voor u op een rij zetten, de winnaars van ‘De slimste mens ter wereld’ van de afgelopen jaren.

2003: Alain Grootaers
2004: Stany Crets
2004: Bert  Kruismans
2005: Wouter Deprez
2007: Steven Van Herreweghe
2007: Annelies Rutten
2009: Freek Braeckman

Ziet u de rode draad bij die winnaars? Rust. Humor. Zelfrelativering. Willen winnen, zonder verbeten te worden (gezonde ambitie noem ik dat). Aangenaam. Bescheiden. 
Past Linda in dat rijtje? Nee.
Past Bent in dat rijtje? Ja.

Linda ergert me zelfs in die mate dat ik een Facebookgroep heb aangemaakt (ik die ongeveer 2 keer per jaar inlog op Facebook en elke keer mijn paswoord ben vergeten) voor mensen die Linda ook weg willen. Eens kijken hoeveel aanhangers dat oplevert.

Update: Manlief meldt me dat ik niet de enige ben met dit idee. Er bestaan al minstens tien groepen en duizenden mensen willen Linda weg. Haha! Hallo Woestijnvis?

6 reacties

  1. Jajaja, Bent moet gewoon winnen. En er nog héééééél lang inblijven. Zo ‘cool’ zie je ze niet vaak meer 😉
    Wat Linda betreft zie ik wel wat gelijkenissen met Freek. Die vond ik toch ook behoorlijk verbeten. Ik vind Linda niet meteen de sympathiekste madam, maar anderzijds weet ze wel erg veel en doet ze dat natuurlijk wel goed.


  2. ik heb geen tv. de slimstemenswaanzin gaat aan me voorbij. ik weet zelfs niet wie die linda is. het leven kan zo heerlijk eenvoudig zijn zonder tv…


  3. … haar naam heeft ze in ieder geval al mee 🙂


  4. Ik steun alle acties rond het verzoek om die Linda uit beeld te bannen! Dat mens is degoutant, heeft nul-de-botten gevoel voor humor en heeft een kop om op te belotten. Weg ermee, zeg ik!


  5. Ik kijk ook bijna dagelijks naar de slimste mens en ik probeer elke keer te ontdekken wat er zo rampzalig verkeerd is aan Linda De Win. OK, ze wil graag winnen en verbergt dat niet. So? Freek Braeckman was in dat opzicht veel erger vond ik. OK, ze heeft haar grimas niet mee, maar wat kan zij daar aan doen? Ik vind haar ook helemaal niet verbeten of onbescheiden. Wel een verstandige en goede journaliste. Ik zie trouwens dat ze wel degelijk kan lachen met de mopjes die worden gemaakt. Het is niet omdat je het talent niet hebt om snel spitsvondige en grappige opmerkingen terug te maken dat je geen gevoel voor humor hebt.

    Die groepen die tegen haar worden opgericht op Facebook, dàt vind ik lelijk. Ronduit grof en absoluut bespottelijk. Toffe maatschappij hebben wij. Ik vraag mij af of mensen die deze groepen oprichten of er lid van worden zich ooit al eens in haar plaats hebben gesteld?

    Dat je haar geen toffe vindt, daar kan ik inkomen, niet iedereen moet iedereen “leuk” vinden, maar komaan… een beetje respect kan toch wel???


  6. […] « 2010 Rechtzetting 2 januari 2010 Ik las net de commentaar van deze blogster op mijn laatste bericht over Linda De Win. En ik geef haar gelijk. Groepen op Facebook tegen Linda, dat is er eigenlijk over. Ik ben mijn […]



Geef een reactie

