h1

Op de radio

5 januari 2010

Een mens hoort toch wat op de radio…

Vanmorgen in De ochtend, een item over de hetze tegen Linda De Win, in Humo, op Facebook. Ik heb het hier al geschreven, maar ik blijf het herhalen: het feit dat Linda als vrouw wil winnen, stoort me niet. De manier waarop ze zich gedraagt, stoort me. En dat stoorde me even erg bij iemand als Hans Bourlon, een man, enkele seizoenen geleden. Dat soort gedrag past voor mij niet in het beeld dat ik heb van DSM. Verder lig ik daar niet wakker van en blijf ik naar DSM kijken en voor Bent supporteren. Mijn als interne grap bedoelde Facebookgroep kan ik niet verwijderen, ik heb de naam dus maar veranderd. En Robin, de uitspraak: “Wij Vlamingen houden niet van onze helden” vind ik nonsens. We sluiten heel wat helden in onze armen (onder andere Bent :-)). Het voorbeeld van Leterme is gewoon niet goed gekozen.

Daarna bij Peeters & Pichal oeverloos geleuter over de bodyscan die ze willen invoeren op luchthavens. Naakt of dood? Dat bleek de kern van de zaak te zijn. Ik stoor me aan de heisa die om de haverklap ontstaat rond de veiligheid op vliegtuigen. Terwijl elke creatieve terrorist honderden, duizenden, miljoenen plaatsen kan vinden waar hij zichzelf rustig kan opblazen zonder onderweg één veiligheidscontrole te zijn tegengekomen en honderden slachtoffers kan maken. Ik pleit er niet voor om alle veiligheidsmaatregelen af te schaffen en lig niet wakker van een bodyscan. Maar zoveel energie, tijd en geld steken in het creëren van een vals veiligheidsgevoel, daar heb ik mijn twijfels bij.

En om mijn rondje ergernissen af te sluiten: mijn werkvrouw is vandaag niet komen opdagen. Geen idee of dat eenmalig of voorgoed is. Wat ik wel weet, is dat ik nu zal moeten poetsen en dat ik dat niet graag doe (eufemisme).

One comment

  1. Haha, en gisteren is onze poetsvrouw wel komen opdagen terwijl we haar al twee weken geleden afgezegd hadden 😉



Geef een reactie

