h1

Verjaardag

5 januari 2010

Deze blog is vandaag precies 1 jaar oud. Tijd voor wat beschouwingen over blogs en bloggen, in willekeurige volgorde.

  1. Bloggen is ontspannend.
  2. Bloggen is verslavend.
  3. Sommige blogs zijn eentonig, saai, slecht geschreven,… en worden na verloop van tijd uit mijn bloglines verwijderd.
  4. Sommige blogsters lijken virtuele vriendinnen te worden.
  5. Anoniem bloggen is een bewuste keuze, met zijn beperkingen.
  6. Berichtjes achter een paswoord stoppen is ook een bewuste keuze, eveneens met zijn beperkingen. Met de blogsters van punt 4 zou ik immers gerust mijn hele leven willen delen. Met de mensen die het paswoord willen weten, maar die ik van haar of pluimen ken, die zelfs niet eens zelf een blog bijhouden, wil ik dat niet. En mensen meedelen dat ik hen het paswoord niet wil geven, vind ik vervelend. Daarom los ik dat op door te omschrijven wat het paswoord is, zodat bekenden het kunnen weten.
  7. Foto’s op mijn blog plaatsen vind ik leuk, maar is tijdrovend en door punt 5 niet altijd evident.
  8. Een blogbericht schrijven kost niet veel tijd. In tegenstelling tot blogs lezen en commentaar achterlaten.
  9. Ik ben heel tevreden met het gemiddelde aantal lezers per dag, maar zou er nog veel meer willen. IJdelheid? Beroemd en bekend willen zijn?
  10. Blogs lezen geeft me veel inspiratie. Receptjes, titels van boeken, reisbestemmingen, activiteiten met de kinderen, patronen, ideeën voor de tuin, cadeautjes… En ik vind het even prettig om anderen tips te geven.

En ik wil graag nog even doorgaan met dat bloggen!

8 reacties

  1. Gelukkige verjaardag, allez aan uw blog dan. 😉

    Ik kan me in bijna al uw puntjes vinden, het werkt inderdaad heel verslavend en ik begin iedereen die ik van dichtbij volg ook als “vriendinnen” te beschouwen (hoewel sommigen dat misschien moeilijk vinden, aangezien ik toch jonger ben).

    Ik wens je nog heel veel toffe blogjaren en laat de saaie blogs gewoon links liggen, niks van aantrekken. 😉


  2. Doe jij nog maar lang verder, je doet dat goed :-)!


  3. 10 op 10. Voor uw blog, voor die puntjes en voor de Virtuele Vriendschap.

    Een jaar zeg je? Het lijkt alsof jij hier al veel langer rondloopt…


  4. Ne gelukkige, is dat al weer een jaar geleden. Ik herinner me nog de eerste keer dat ik via Lien naar u heb doorgeklikt 😉 en ben blijven klikken.
    Verslavend, inderdaad.
    Kijkcijfers, ik denk dat die voor iedereen belangrijker zijn dan ze willen toegeven.
    Commentaren achterlaten is inderdaad zeer vermoeiend en tijdrovend, daarmee dat ik dat dezer tijden op een héél laag pitje gezet heb.
    En saaie blogs? Ik ben content dat ik nog steeds in uw blogroll sta 😉

    Doe zo verder


  5. Proficiat met je blogverjaardag!
    Ik ben blij dat ik hier al een jaar mee mag lezen. Op naar de volgende jaren. En ooit, dat voel ik gewoon, gaan we elkaar eens tegenkomen ‘in ’t echt’. Dat moet gewoon ;-).


  6. Proficiat!
    En doe er nog maar een jaartje bij, ik lees graag mee!


  7. Blij dat laatste zinnetje te lezen. Proficiat met je jarige blog!


  8. […] jaar geleden ben ik gestart met deze blog. En af en toe schrijf ik eens neer wat ik van dat bloggen vind. (Terwijl ik naar de juiste linkjes voor de […]



Geef een reactie

